Авторами відзначено важливість забезпечення освітнього процесу кваліфікованими спеці-
алістами. Визначено основну мету підготовки студентів до роботи з аутичними дітьми. Вказано,
що процес формування психологічної готовності фахівців спеціальної та інклюзивної освіти до
роботи з аутичними дітьми включає теоретичну, практичну та психологічну різновиди готовності.
Проаналізовано основні підходи до визначення психологічної готовності фахівців спеціальної та
інклюзивної освіти до роботи з аутичними дітьми. Зазначено, що у структурі психологічної готов-
ності виділяють довготривалу та ситуативну готовність. Обумовлено ключові складники підготовки
фахівців спеціальної та інклюзивної освіти до роботи з аутичними дітьми: теоретичні знання про
аутизм, знання діагностичних засобів, пристосування середовища до конкретного порушення; функ-
ціональність знань і навичок, які набуває дитина, адаптованість виховно-розвивальних методів до
особливостей дитини з РАС. Представлено правила, що потрібно дотримуватися при роботі з аутич-
ною дитиною. Визначено ядро психологічної готовності фахівців. Охарактеризовано компоненти
формування потрібного рівня знань, умінь і навичок фахівців спеціальної та інклюзивної освіти:
мотиваційність, емоційність, гностичний, деонтологічний, оцінний. Розмежовано мотиваційні та
емоційні критерії готовності фахівців. Наголошено на важливості сформованості навичок створен-
ня навичкам настрою на занятті та поза ним, підтримувати психологічну стійкість, застосовувати
прийоми емоційної регуляції та саморегуляції. Зазначено на необхідності бути готовим до постійної
співпраці з батьками для підтримки досягнутого рівня на корекційних заняттях під час перебування
вдома. Вказано на доцільності демонстрації наявності можливостей для розвитку їх дитини, ство-
рити в них відповідні педагогічні установки. Акцентовано увагу на важливості переконати батьків
аутичних дітей, що прийняття, любов, доброта і увага до дитини є головною умовою її динамічного
розвитку та оптимальною допомогою у вирішенні проблемних ситуацій.
Назва
ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ З АУТИЧНИМИ ДІТЬМИ
Бочелюк, В. Й. Дослідження психологічної готовності фахівців спеціальної та інклюзивної освіти до роботи з аутичними дітьми / В. Й. Бочелюк, М. С. Панов // Вісник Львівського університету. Серія: Психологічні науки. - 2022. - Випуск 13. - С. 32–41.
Видавець:
Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки.