У статті представлено теоретичний аналіз філософських та
соціокультурних засад аутології. Визначено місце філософських та
соціокультурних знань у теорії та практиці аутології, а також важливість
аутологічних досліджень для філософського осмислення буття. Представлено
філософське розуміння феномену аутизму, що полягає у відсутності в
особистості структури Іншого, за допомогою якої формується й власна
суб’єктність. Представлено концепції антропофілософії та філософії освіти,
дотичні до аутологічних досліджень. Визначено провідні ідеї в аутології
плюралістично-релятивістського та гармонійно-цілісного філософських
напрямків. Особлива увага приділяється філософському підхіду до вирішення
питання про відмінності норми і відхилення від норми в людському розвитку,
адже сприяє розвитку такого напряму спеціалізованої освіти як
фундаменталізація освіти. Проблема диференціації норми та аномалії завжди
була актуальною, але зростання кількості дітей з легкими порушеннями, які
відчувають певні труднощі в навчанні, ще більше актуалізує проведення
досліджень у цьому напрямку.
Бочелюк, В. Й. Філософські та соціокультурні засади аутології / В. Й. Бочелюк, М. С. Панов, І. О. Жадленко // Наукові перспективи. - 2022.- № 7(25). - С. 471-482.
Видавець:
Громадська організація «Асоціація науковців України»
Ключові слова:
аутологія, філософія, філософія освіти, філософська антропологія, проблеми аутології