У статті проаналізовано результати комплексних соціологічних досліджень, які доводять, що стереотипні уявлення про негативний вплив школи-інтернату на дитину є упередженими та необ’єктивними, оскільки в більшості випадків закла¬ди цього типу виконують свої навчально-виховні функції, забезпечують підготовку учнів до самостійного дорослого життя. Хоча соціальна адаптація і міжпоколінна мобільність випускників інтернатних закладів дещо уповільнені, в цілому вони від¬буваються успішно, випускникам не притаманна маргіналізація. За результатами опитування громадськості з’ясовано, що в цілому репутація шкіл-інтернатів ха¬рактеризується балансом позитивних і негативних суджень, проте знижується при порівнянні їх із загальноосвітніми школами. Громадська думка не підтримує ідею ліквідації інтернатних закладів як освітньої інституції, хоча допускає можли¬вість передачі дітей-сиріт в сім’ї різного типу та організації їх інклюзивного на¬вчання за умови достатнього фінансування цих заходів. Наведено дані про те, що педагогічні працівники шкіл-інтернатів негативно ставляться до реформи, що призведе до різкого скорочення мережі цих закладів, вважають її недостатньою підготовленою, відірваною від потреб соціально незахищених дітей.
Назва
АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ІНТЕРНАТНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ (ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ)
Гордієнко, Н. М. Аналіз ефективності діяльності інтернатних навчальних закладів України (за результатами соціологічних досліджень) / Н. М. Гордієнко // Український соціологічний журнал. - 2017. - № 1-2. - Вип. 17-18. - С. 184-191.