Home > Collections > Педагогіка та методики навчання > Особливості використання інформаційно-цифрових технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі
Особливості використання інформаційно-цифрових технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі
У статті розкрито роль використання інформаційно цифрових технологій не лише в роботі з дітьми з нормотиповим розвитком, а й в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Представлено важливість та практичну значущість сформованої у вчителів початкової школи інформаційно-цифрової компетентності. Визначено загальнодидактичні та специфічні інформаційно-цифрові технології в роботі в інклюзивному середовищі, а саме: технології загального та спеціального призначення, технології комунікаційного супроводу, інформаційно-технологічні засоби доступу. Проведено дослідження особливостей використання інформаційно цифрових технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі шляхом використання авторської карти спостереження. На підставі порівняльного аналізу результатів сформованості інформаційно-цифрових компетентностей вчителів початкової школи в типових класах та класах з інклюзивним навчанням з’ясовано, що рівень сформованості інформаційно-цифрових компетентностей у вчителів, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами, значно вище, ніж у вчителів, які працюють з дітьми із нормотиповим розвитком.
Розробленометодичні рекомендації щодо використання інформаційно цифрових технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Завдяки їх використанню у практиці навчально-корекційної діяльності у компенсаційних, комунікаційних та дидактичних цілях учні із особливими освітніми потребами повноцінно та активно включаються в освітній процес та реалізують індивідуальні освітні стратегії. Акцентовано увагу на найпріоритетнішому напрямі діяльності, що полягає в здійсненні фасилітативного методичного супроводу та підтримки вчителів початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Наступним кроком у підвищенні рівня якості освіти та освітньої діяльності дітей із особливими освітніми потребами є оновлення програм для учнів із особливими освітніми потребами, які мають стати частиною інваріантної складової базового навчального плану початкової освіти
Title
Особливості використання інформаційно-цифрових технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі
Лупінович, С. М. Особливості використання інформаційно-цифрових
технологій вчителями початкової школи в роботі з дітьми з особливими освітніми
потребами в інклюзивному середовищі / С. М. Лупінович, І. С. Лапшина // Věda a perspektivy. - 2022. - No 10(17). - Р. 102-114.
Видавець:
Věda a perspektivy
Ключові слова:
Початкова школа, інклюзивне середовище, діти із особливими освітніми потребами, інформаційно-цифрові компетентності
Лупінович С.М. Лапшина І.С. Особливості використання інформаційно-цифрових технологій вчителями початкової школи