Опис
В статті розглядається різноманітність та доцільність занять фітнесом зі студентами різних спеціальностей, показано вплив таких занять на стан здоров'я студентів, а також особливості проведення занять з фітнесу. Однією з проблем фізичного виховання у закладах вищої освіти є недостатня зацікавленість молоді у заняттях фізичною культурою. Існує проблема між необхідністю формування фізично здорового фахівця під час навчання та відсутністю мотивації студентів щодо занять фізичним вихованням та спортом, необхідністю зміни формату проведення занять з фізичного виховання, використовуючи нові підходи та нові технології. Використання фітнес-технологій у фізичному вихованні студентів позитивно вплине на їх мотиваційну сферу, що в свою чергу позначиться на покращенні показників фізичного та психічного стану, навчальної успішності та у формуванні здорового способу життя студентів, рівня загальної культури у закладі вищої освіти.
В статті вивчається стан розробки цього питання у науковій та методичній літературі, узагальнюється досвід застосування фітнес-технологій у навчальному процесі. Показано ефективність програм фітнес-технологій з фізичної культури для студентів різних спеціальностей у ЗВО. Введення елементів фітнес-технологій у навчальні заняття підвищує інтерес студентів до фізичної культури, стимулює їхню самостійну роботу. Планування занять з елементами фітнесу для юнаків може відбуватись на основі спортивних, рекреаційних фітнес-технологій (атлетична гімнастика, крос-фіт, адаптовані змішані програми, фітнес-йога, спеціалізовані програми атлетичної гімнастики, кругові фітнес тренування тощо). Для дівчат основної групи можуть бути обрані фітнес-йога, атлетична гімнастика, степ-аеробіка, змішані програми; для дівчат адаптивної групи – фітнес-йога, більярд, пілатес, атлетична гімнастика.