За останні чотири роки дистанційна освіта в початковій школі стала об’єктивною необхідністю і водночас викликом для всіх учасників освітнього процесу. Впровадження інноваційної для початкової школи форми навчання було несподіваним і викликало чимало нарікань. Ідея організації навчання на відстані не є новою, а з широким застосуванням комп’ютерів у закладах освіти України набула неабиякої популярності. За останні двадцять років накопичено значний досвід щодо дистанційних форм навчання. В науковій літературі досить ґрунтовно проаналізовано підходи до організації освітньої діяльності школярів старшої школи, здобувачів вищої освіти та дорослих під час підвищення кваліфікації. Проте дистанційна форма навчання молодших школярів у публікаціях освітян розглядається здебільшого на рівні опису практичного досвіду і потребує додаткових досліджень та узагальнення. Науковці, керівники закладів початкової освіти і батьки молодших школярів переважно вважають таку форму навчання проблемною.
Разом із тим спостерігається швидке зростання кількості людей, які стають прихильниками дистанційної форми навчання своїх дітей з причин епідеміологічної безпеки, уникнення загрози життю дитини від наслідків воєнних подій, через особливості місцеперебування тощо. У науковій статті розглядається питання забезпечення якості дистанційної освіти в початковій школі. Виділяються фактори впливу на якість дистанційних форм навчання. Описано критерії виділених факторів.
Title
Шляхи забезпечення ефективного освітнього процесу із застосуванням елементів дистанційного навчання
Лупінович, С. М. Шляхи забезпечення ефективного освітнього процесу із застосуванням елементів дистанційного навчання / С. М. Лупінович, І. С. Лапшина, М. І. Фотул // Наукові записки Малої академії наук України. – 2024. – № 3 (31). – С. 80–88. – DOI: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2024-31-09.
Ключові слова:
дистанційна освіта, початкова школа, якість дистанційної освіти в початковій школі, фактори впливу на дистанційну форму навчання
Лупінович С.М. Лапшина І.С. Шляхи забезпечення ефективного освітнього процесу – Irina Lapshina