Психокоррекція мовленнєвих порушень у дітей з посттравматичнимм стресовим розладом: виклики та можливості
Description
У статті представлено дані щодо впливу військових подій на здоров’я дітей. Відзначено, що посттравматичний стресовий розлад (надалі – ПТСР) є одним із найпоширеніших розладів в популяціях, які зазнали впливу війни. Означені основні діагностичні критерії ПТСР. Наголошено, що травмівна подія може бути підґрунтям для формування мовленнєвого порушення.
В умовах значної психологічної травматизації дитячого населення України через військові події в країні існує необхідність поглибленого вивчення питання психокорекції мовленнєвих порушень у нормотипових дітей з ПТСР, що обумовило мету дослідження – визначення специфіки психокорекційної діяльності з нормотиповими дітьми, що мають мовленнєві порушення внаслідок ПТСР, під час воєнного стану в Україні.
Автори відмічають, що для провадження ефективної психокорекційної роботи з дітьми, що мають мовленнєві порушення внаслідок ПТСР, важливо залучати різних спеціалістів – психологів, логопедів, дефектологів, які мають володіти достатнім рівнем теоретичних знань з питань походження, розгортання, специфіки проживання ПТСР дітьми, вміти працювати з психотравмою, використовувати для цього необхідні інструменти, які будуть ефективними в роботі з такою категорією дітей.
Для реалізації мети статті охарактеризовано етапи проживання травматичної події дітьми, заходи впливу та найбільш сприятливі етапи для роботи з мовленнєвими порушеннями у дітей.
Відзначено взаємозв’язок мовленнєвих порушень і психологічного стану дітей та на підставі наявної літератури наведено дані про виявлені мовленнєві порушення, які є наслідком психотравми та наголошено на необхідності враховувати цей досвід під час психокорекції.
Мамічева, О. В. Психокоррекція мовленнєвих порушень у дітей з посттравматичнимм стресовим розладом: виклики та можливості / Олена Володимирівна Мамічева, Юлія Валеріївна Немерюк // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2024. – № 24. – С. 149–163.
Ключові слова:
діти, діти з особливими освітніми потребами, мовленнєві порушення, посттравматичний стресовий розлад, психокорекція, ПТСР
Мамічева О.В., Немерюк Ю.В. Психокорекція мовленнєвих порушень у дітей з ПТСР виклики та можливості – Yuliia Nemeriuk