Психолого-педагогічні умови розвитку мовлення дітей з порушенням слуху
Description
Сучасна психологічна наука визнає важливість розвитку мовлення у дітей як ключовий аспект їх повноцінного когнітивного та соціального розвитку. У дітей з порушенням слуху суттєво ускладнюється та затримується процес формування мовленнєвих навичок, тому вони потребують особливого психолого-педагогічного підходу та підтримки для досягнення повноцінного рівня комунікації та успішної соціалізації.
У науковій літературі широко досліджуються проблеми розвитку мовлення дітей з порушенням слуху. Питання особливостей психофізичного розвитку дітей з порушеннями слуху розглядають такі науковці, як Т. Бірюкова, С. Демчук, І. Квас, Г. Матвієва, Т. Рожнова, О. Чернишева та ін.
Вплив порушень слуху на мовленнєвий розвиток, методи корекції і розвитку мовлення розглядають О. Дмітрієва, В. Жук, І. Квас, В. Литвинова, С. Литовченко, Г. Матвієва, Т. Рожнова, О. Таранченко, О. Федоренко, О. Чернишева, В. Шевченко та ін. Наукові публікації українських вчених відображають різноманітні аспекти проблеми, включаючи вивчення впливу різних факторів на мовленнєвий розвиток у дітей з порушенням слуху, аналіз ефективності методів корекції мовленнєвих порушень, а також розробку нових підходів до роботи з цією категорією дітей.
Смоляк, В. М. Психолого-педагогічні умови розвитку мовлення дітей з порушенням слуху / В. Смоляк, А. Турубарова, В. А. Буланов // Moderní aspekty vědy : Svazek XLV I mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. – Česká republika, 2024. – Str. 442–460.
Ключові слова:
мовлення, діти з порушенням слуху, батьки, психофізичний розвиток, когнітивний розвиток, мовленнєвий онтогенез
Смоляк В.М., Турубарова А.В., Буланов В.А. Психолого-педагогічні умови розвитку мовлення у дітей з порушенням слуху – Анастасія Турубарова