Опис
У статті визначено емоційний інтелект як складову частину інтелектуального потенціалу людини, розкрито його значення для саморозвитку особистості. Стверджено, що він не тільки не заважає розвиватися людині розумово, а й навпаки, співіснує з ним, задає правильний вектор розвитку, захищає і мотивує особистість. Зазначено, що уроки літературного читання є потужним засобом формування емоційного інтелекту в початковій школі, оскільки саме через мистецтво літературного слова, залучення дитини до світу книги, глибокий аналіз текстової інформації формується емоційно-чуттєвий досвід школяра. Заглиблюючись у змістову інформацію тексту, учні спроможні розпізнати емоції персонажів, пояснити причину їхньої емоційної реакції, висловити своє ставлення до подій, зрозуміти вплив емоцій на подальше їх розгортання, спрогнозувати подальший розвиток сюжету.
Визначено, що художній текст треба розглядати як засіб, що допоможе пояснити дитині складні поняття життя через художні образи, сформувати більш раціональну емоційну відповідь на можливі вчинки людини. Глибоке проникнення в художній текст, емоційний стан персонажів допомагає зрозуміти мотиви їх вчинків, виробити власне ставлення до прочитаного, формує здатність співпереживати героям, емпатійні здібності школярів.
Доведено, що використання емоджі допомагає унаочнити, матеріалізувати, візуалізувати абстрактні поняття на позначення емоційних станів людини, це засіб невербального вираження почуттів, що сприяє глибшому усвідомленню внутрішнього світу персонажів, наближає процес літературного аналізу до життя. Стверджено, що використання методу проєктів сприяє глибшому розумінню змістовно-підтекстової інформації, формуванню читацької, інформаційної, емоційно-етичної, мовно-комунікативної компетентностей.