Анотація. У статті розглянуто одну із складових маркетингового комплексу в туризмі — збут. Наведена характеристика
типів каналів збуту в туризмі. Визначені канали реалізації туристичного продукту та традиційні і нетрадиційні методи та
форми реалізації в туризмі. Проаналізовано управління збутовими операціями в туризмі. Стратегічна мета розвитку ту-
ризму в Україні полягає у створенні конкурентоспроможного на внутрішньому та світовому ринках туристичного продукту,
здатного максимально задовольнити туристичні потреби як населення України так і іноземців. А також забезпечити на
цій основі комплексний розвиток туризму, збереження й відновлення історико-культурної спадщини, вирішення завдань
щодо наповнення державного і місцевих бюджетів, за рахунок туристичної індустрії та створення нових робочих місць,
піднесення іміджу України як туристичної держави на міжнародному рівні. Тому низка фундаментальних принципів
формування стратегії розвитку маркетингового комплексу туризму має включати в себе — збут. Просторова та часова
відірваність туристичного попиту від пропозиції підсилює актуальність розгляду цієї складової.
1. Дурович А. П. Маркетинг в туризме: Учебное пособие / А. П. Дурович. Москва: НИЦ ИНФРА‑М, 2015. 316 с.
(Высшее образование: Бакалавриат). ISBN 978–5–16–009967–5. Текст: электронный. URL: https://znanium.com/
catalog/product/478256 (дата обращения: 08.10.2020). Режим доступа: по подписке.
2. Глушко В. Просування туристичних послуг / В. Глушко // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право.
2018. No 1. С. 86–96.
3. Летуновська Н. Є. Інноваційні технології як засіб підвищення ринкової привабливості туристичної пропозиції
/ Н. Є. Летуновська, С. О. Ніколаєв // Матеріали Всеукраїнської науково‑практичної конференції студентів, аспі‑
рантів і молодих вчених «Економічні проблеми сталого розвитку», присвячена пам’яті професора Олега Балацького
(м. Суми, 23–27 квітня 2018 р.) / за заг. ред. Т. А. Васильєвої, Г. О. Швіндіної. Суми: Сумський державний універ‑
ситет, 2018. С. 293–294.
4. Letunovska N. Ye. Innovative marketing approaches to promote the consumption of tourist product /
N. Ye. Letunovska // Proceedings of the Conference «Corporate governance: strategies, processes, technology (October
25th, 2019). Leipzig, Germany: Baltija Publishing. PP. 73–75.
5. Котлер Филип. 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филип Котлер / Ф. Котлер // Пер. с англ. М.:
ЗАО «Олимп‑Бизнес», 2006. 224 с.
6. Полиенко М. А. Комплекс маркетинга // Marketopedia: онлайн энциклопедия маркетинга. URL: http://
marketopedia.ru/6‑kompleks‑marketinga.html
Видавець:
МІЖНАРОДНИЙ НАУКОВИЙ ЖУРНАЛ «ІНТЕРНАУКА». Серія: «Економічні науки»
Ключові слова:
канали збуту; агентська угода; франшиза; дієздатність туристичного підприємства