Опис
Статтю присвячено дослідженню особливостей використання соціальної реклами як засобу профілактики у практиці соціальної роботи. Визначено, що соціальна реклама виступає одним з ефективних інформаційно-кому¬нікативних засобів соціальної профілактики, яка спрямована не лише на актуалізацію соціальних проблем серед широкого загалу людей, а й на їх вирішення та запобігання виникненню і поширенню в суспільстві. Здійснено теоретичний аналіз поняття «соціальнареклама» у нормативно-правовому забезпеченні та довідниковій літе¬ратурі. Зазначено основнумету та завдання соціальної реклами. Розкрито основні напрямирозвитку соціальної реклами, її види та компоненти. Подано неоднозначні класифікації щодо визначення функцій соціальної рекла¬ми (інформаційна, просвітницька, соціально-регулятивна, естетична, комунікативна, іміджева, інтегративна, ідеологічна, виховна, соціалізуюча, культурна), на основі яких виокремлено її функції у системі профілактичної діяльності соціальних працівників: привернення уваги до вирішення різноманітних соціальних проблем та про¬паганди соціальних цінностей у суспільстві. Сформульовано основну проблематику соціальної реклами в системі профілактичної діяльності практичної соціальної роботи (екологічні проблеми, проблеми зайнятості працез¬датного населення; проблеми поширення негативних явищу суспільстві; проблеми в дитячому та молодіжному середовищі; проблеми сімей та дітей; проблеми поширення соціально небезпечних захворювань; проблеми поши¬рення антисоціальнихрелігійних течій та субкультур; проблеми порушення прав людини та дитини, пропаганда здорового способу життя, декларація загальнолюдських цінностей). Визначено вимоги до змісту й оформлення соціальної реклами в системі практичної соціальної роботи. Зазначено, що одним із важливих чинників ефек-тивності соціальноїреклами, який має бути врахованим під час її розроблення, виступає психологічний механізм сприйняття людиною соціального повідомлення, що визначає правильну послідовність її психологічного впливу. Акцентовано на важливості залучення до процесу розроблення соціальної реклами, окрім креативних фахівців із рекламних та поліграфічних технологій, фахівців із соціальноїроботи.