Home > Collections > Соціально-гуманітарні науки > РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ХАБ ХОРТИЦЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНА СТРУКТУРА В ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЗАПОРІЗЬКОГО РЕГІОНУ: ПРОЄКТНІ ЗАСАДИ І СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА
РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ХАБ ХОРТИЦЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНА СТРУКТУРА В ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЗАПОРІЗЬКОГО РЕГІОНУ: ПРОЄКТНІ ЗАСАДИ І СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА
У статті проаналізовано зміст авторського управлінського проєкту розбудови на базі Хортицької
національної академії інноваційної структури – реабілітаційного хабу (центру системної реабіліто-
логії), що виконуватиме функціональну роль провідного ресурсно-методичного центру в освітньо-ре-
абілітаційному просторі Запорізького регіону і слугуватиме апробованою моделлю для створення
аналогічних базових структур в інших регіонах України. Практичне значення реабілітаційного хабу
обґрунтовується з позицій системної імплементації нормативних вимог Закону України «Про реа-
білітацію у сфері охорони здоров’я», що передбачає впровадження міжнародних стандартів реабілі-
таційного супроводу осіб із порушеннями здоров’я та інтенсифікацію співробітництва вітчизняних
закладів та установ реабілітаційного спрямування із зарубіжними партнерами відповідного профілю
роботи. Визначено організаційно-методичні ресурси і роль зарубіжного партнерства Хортицької
національної академії у посиленні освітньо-реабілітаційного потенціалу всіх структурних підрозділів
закладу: факультетів і кафедр, відділу курсової перепідготовки та підвищення кваліфікації, педаго-
гічного фахового коледжу, наукового ліцею з інклюзивними класами і базового інклюзивно-ресурсного
центру. Проєктні засади і структурно-функціональну специфіку реабілітаційного хабу розкрито на
основі конкретизації інваріантних компонентів, технологічного забезпечення, кадрового потенціалу,
можливостей підготовки фахівців і матеріально-технічної бази за напрямами комплексної реабілі-
тації: фізичної, соціальної, психологічної та педагогічної. Визначено очікувані результати реалізації
управлінського проєкту: кадрове забезпечення інклюзивно-реабілітаційної практики в Запорізькому
регіоні та Україні за сучасними стандартами професійної компетентності фахівців; успішна реа-
лізація пілотного проєкту «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області»,
подальша екстраполяція апробованої структурно-організаційної моделі інклюзивної освіти на всі регі-
они України в умовах реформи з розбудови Нової української школи; виконання Хортицькою національ-
ною академією функціональної ролі провідного науково-методичного центру, що забезпечує вивчення
та трансфер інноваційного досвіду зарубіжних країн, експериментальну перевірку та експертизу
сучасних освітньо-реабілітаційних технологій.
Назва
РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ХАБ ХОРТИЦЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНА СТРУКТУРА В ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЗАПОРІЗЬКОГО РЕГІОНУ: ПРОЄКТНІ ЗАСАДИ І СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА
1. Бондар В.І. Освітня інтеграція дітей з особли-
востями розвитку в розвинених країнах світу
(кінець ХХ ст.). Науковий часопис НПУ імені
М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педа-
гогіка та спеціальна психологія. 2013. No 23.
C. 18–22.
2. Бриндіков Ю.Л. Теорія та практика реабіліта-
ції військовослужбовців-учасників бойових дій
в системі соціальних служб : дис. ... д-ра пед.
наук : 13.00.05. Хмельницький, 2018. 559 с.
3. Засенко В.В. Спеціальна освіта: стан і пріо-
ритети розвитку. Освіта осіб з особливими
потребами: шляхи розбудови. 2010. Вип. 1.
С. 4–7.
4. Колупаєва А.А., Cавчук Л.О. Діти з оcобли-
вими оcвітніми потребами та організація їх
навчання : наук.-метод. поcіб. Київ : Видавнича
група «АТОПОЛ», 2011. 274 c.
5. Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я :
Закон України від 03.12.2020 No 1053-ІХ. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1053-20#Text
(дата звернення: 17.12.2020).
6. Синьов В.М. Методологія та теорія досліджень
в галузі дефектології. Збірник наукових праць
Кам’янець-Подільського національного універ-
ситету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-
педагогічна. 2010. Вип. 15. С. 7–9.
Видавець:
Класичний приватний університет
Ключові слова:
реабілітаційний хаб, центр системної реабілітології, комплексна реабілітація, базовий інклюзивно-ресурсний центр, освітньо-реабілітаційний простір