У статті розглянуто проблему порушень функцій опорно-рухового апарату (ОРА) у дітей старшого дошкільного
віку, яка на сьогодні є гострою й зазнає тенденції до зростання. Статистичні дані про розповсюдження порушень
функцій ОРА та негативного їх впливу на організм дітей підтверджують актуальність роботи. Наявні рекомендації у
науково-методичній та спеціальній літературі з питань профілактики й корекції порушень функцій ОРА повністю не
розв’язує зазначену проблему. Упровадження та систематичне використання корекційно-оздоровчої гімнастики,
лікувального масажу, гідрокінезіотерапії, а саме вправ у воді для дітей старшого дошкільного віку з порушеннями функцій
ОРА в умовах навчально-виховного закладу значно покращує корекційно-реабілітаційний процес.
В статті надана характеристика існуючих методик та засобів для корекції та профілактики порушень опорно-
рухового апарату у дітей дошкільного віку. Виявлено що такі корекційні заняття, як правило, відносять до області
лікувальної фізичної культури, та використовуються викладачами з фізичного виховання або фізичними
реабілітологами. Визначено що важливою особливістю методики роботи з дітьми дошкільного віку є її ігрова
спрямованість, як в ігровому характері окремих вправ, так і у власне спеціально сконструйованих іграх. Зазначено, що
ефективна корекція порушень ОРА з дітьми дошкільного віку може бути досягнута в результаті систематичного
застосування лікувальної фізичної культури в поєднанні з багатим фондом і можливостями теорії і методики рухового
вдосконалення. Розкрита методика використання спеціально-корегуючих вправ для корекції та профілактики порушень
опорно-рухового апарату у дітей дошкільного віку та показана система інтегративної кінезіотерапії, яка включає в себе
мануальне м’язове тестування, міофасциальну терапію в комплексі з вісцеральним та кінезіологічним масажем, та
надані необхідні рекомендації щодо застосування таких засобів.
Назва
ХАРАКТЕРИСТИКА ІСНУЮЧИХ МЕТОДИК ТА ЗАСОБІВ ДЛЯ КОРЕКЦІЇ ПОРУШЕНЬ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
НАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА
Ключові слова:
діти дошкільного віку, кінезіотерапія, опорно-руховий апарат, профілактика та корекція плоскостопості та сколіозу, зміцнення здоров’я, фізіотерапевтичні процедури, зміцнення м’язів