У статті здійснено розгляд концептуальних підходів до модного процесу у сучасному світі. Визначено, що мода – це те, що є найпопулярнішим та найпоширенішим у певний період часу; що мода є фактором, який потребує глибокого аналізу, не в останню чергу тому, що вона може мати безпосередній вплив на економічний та соціальний розвиток суспільства. Використовуючись як інструмент просування, мода може стимулювати розвиток виробництва та покращувати структуру споживчого ринку. У соціальному плані мода сприяє соціальній мобільності та вирішенню соціальних і психологічних конфліктів. Зазначено, що з точки зору психологічних концепцій, мода здійснює вплив на розвиток, формування та самоствердження особистості, а також допомагає їй задовольнити свої потреби та розвинути мотивацію. Охарактеризовано основні риси моди: динамічність – суспільство прагне до змін, здійснює їх, володіє достатньо високим інноваційним потенціалом; відкритість – суспільство прагне до різноманітних контактів з іншими громадами; надмірність – у суспільстві існує розвинена система тиражування матеріальних і духовних благ; соціальна диференціація і мобільність – суспільство неоднорідне в соціальному відношенні, воно розділене на різні класи та соціальні групи. Обґрунтовано, що в деяких концепціях моди науковці виділяли ґендерний аспект та характеризували особливості моди у чоловіків та жінок.
Title
Концептуальні підходи до модного процесу у сучасному світі
Шкурко, В. Концептуальні підходи до модного процесу у сучасному світі / В. Шкурко, А. Хомякова // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. — 2023. — Вип. 62, Том 2. — С. 117—121.
Видавець:
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка