-
Формування технологічної культури майбутнього вчителя, як складова його педагогічної майстерності
- Back
Метадані
Description
Формування технологічної культури майбутнього вчителя, як складова його
педагогічної майстерності
Виконала студентка групи ПОм-2
спеціальності 013 Початкова освіта
Рязанцева О.І.
Керівник: Борисов В. В.
Рецензент: Корольова Л.М.
Нормоконтроль _______Карпачов
Title
Формування технологічної культури майбутнього вчителя, як складова його педагогічної майстерності
Ресурси за видами документів
Дата публікації:
Автори:
Бібліографічний опис:
Магістерська робота: 46 с., 3 таблиці, 4 схеми, 31 джерело, 3 додатки.
Об’єкт дослідження: професійна підготовка технологічної культури
майбутніх вчителів початкової школи в педагогічних закладах вищої освіти.
Мета роботи: місця технологічної культури в системі професійної
педагогічної освіти, а також аналіз основних підходів до визначення поняття
«технологічна культура» як складової професійної культури майбутнього
вчителя.
Загальна мета дослідження сформулювалась наступним чином:
− з’ясувати зміст поняття технологічної культури майбутнього вчителя
як важливої складової його педагогічної майстерності;
− виявити особливості та закономірності процесу формування
технологічної культури сучасного вчителя, зокрема, до застосування сучасних
педагогічних технологій (особистісно та суб’єктно орієнтованих);
− визначити якісні показники, критерії та рівні культури вчителя до
застосування педагогічних технологій у викладацькій діяльності;
− обґрунтувати організаційні та психолого-педагогічні умови і засоби
формування технологічної культури сучасного вчителя як важливішої
складової його педагогічної майстерності;
− запропонувати педагогічні технології вищої освіти, які забезпечують
якість підготовки майбутнього педагога.
Методи дослідження:
теоретичні: аналіз і синтез філософської, психолого-педагогічної
літератури з проблеми дослідження для визначення поняттєво-категорійного
апарату й обґрунтування теоретико- методологічних засад та системи
формування професійної підготовки технологічної культури майбутніх
вчителів початкової школи в педагогічних закладах вищої освіти.;
статистичні: кількісний і якісний аналіз експериментальних даних з
метою отримання достовірних результатів про ефективність методичних
прийомів формування технологічної культури майбутнього вчителя.
Формування технологічної культури вчителя початкової школи є
важливою передумовою якості його викладацької діяльності та вищої освіти в
цілому.
Педагоги практики і дослідники теоретичних питань підготовки
майбутніх учителів початкової школи наголошують, що під час опанування
технологічною культурою виникають естетичні почуття, що впливають на
загальний настрій здобувача вищої освіти і моральна ідея трудової діяльності
засвоюється шляхом формування власних переконань.
Отже, технологічна культура майбутнього вчителя початкової школи
може формуватися за двома напрямами свого функціонування: традиційного і
нетрадиційного. Традиційний обіймає більшу вірогідність стихійного
розвитку здобувача вищої освіти у соціумі, бо ґрунтується на його
можливостях і очікує, що вони примножаться під впливом вже відомих і
усталених засобів педагогічного впливу. Нетрадиційний напрям відрізняється
від першого більшою керованістю процесів впливу технологій на здобувача
вищої освіти, а отже і більшою вірогідністю цілеспрямованого його розвитку.
Здобувач вищої освіти стає частиною оточуючого освітнього середовища:
розвиваючи власний внутрішній світ, він водночас проникає у зовнішній,
пізнає його, краще орієнтується у ньому. Відбувається зміщення акцентів з
інформативно -освітнього на особистісно-моральний компонент
технологічного розвитку майбутнього учителя початкової школи.
Саме тому об’єктом дослідження стала професійно-педагогічна
підготовка та вдосконалення педагогічної культури майбутнього вчителя : як
магістранта на етапі навчання у магістратурі, молодого спеціаліста в процесі
становлення його викладацької діяльності, так й досвідченого доцента. Для
вирішення поставлених завдань досліджувалися організаційні та психолого-
педагогічні умови процесу формування технологічної культури сучасного
вчителя як важливої складової його педагогічної культури у цілому. Ми
виходили з того, що методологічними орієнтирами у дослідженні є ідеї про
особливості застосування технологічного підходу в освіті, а також
взаємозв’язок і взаємозалежність педагогічної теорії та педагогічної практики
– як під час професійно-педагогічної підготовки магістранта, так і в процесі
професійної діяльності молодого вчителя.
Методологія дослідження реалізувалася на основі системного,
діяльнісного, особистісного, суб’єктного, андрагогічного, акмеологічного,
праксеологічного, технологічного, критеріального та рефлексійного підходів.
Отже, розвиток напрямку професійної освіти, а саме напрямку
інформаційних технологій як предмета і державного компонента змісту освіти
(який включає відомості з комп’ютерних технологій, знань з обчислювальної
техніки, основ техніки, технології, економіки і організації сучасного
виробництва), дасть змогу вивести навчання та працю суспільстві на новий
рівень шляху розвитку.
Видавець:
Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради Факультет реабілітаційної педагогіки та соціальної роботи Кафедра педагогіки та методик навчання
Ключові слова:
Початкова освіта