У статті обґрунтовано ефективність модельного підходу щодо організації педагогічного супроводу процесу адаптації першокласників до навчання. Автори подають власне бачення розробки та застосування моделі учня першого класу. Нормативною основою для створення моделі автори пропонують Державні стандарти початкової освіти і рекомендації Міністерства освіти і науки з організації адаптаційного періоду у початковій школі. Увага приділяється дуальному підходу взаємодії учителя і учнів, який полягає у персоніфікації підходів до кожної дитини і, одночасно, універсалізації та стандартизації методів навчання через формування динамічних груп учнів за рівнями адаптивності.Стаття також містить алгоритм реалізації корекційної діяльності учителя початкових класів через акумуляцію потенціалу динамічних груп. В полі уваги знаходиться період адаптації першокласників до навчання, який є складним як для самих першокласників, так і для вчителя. Інклюзивне навчання суттєво ускладнює діяльність педагога в цей період і потребує додаткової уваги до дитини з особливими освітніми потребами. Учитель початкових класів об'єктивно виступає керівником процесу адаптації учнів. Порівняно з батьками, спеціалістами і адміністраторами початкової школи саме він проводить більше часу з учнями першого класу під час здійснення освітнього процесу. Розроблена модель першокласника з першого дня навчання систематизує діагностичні процедури вчителя, зменшує хаотичний збір інформації та спрямовує діяльність вчителя на досягнення стратегічної мети. Розроблена модель організує взаємодію педагогів, батьків і вузьких спеціалістів. Показники моделі дозволяють вчителю вчасно звернутися за кваліфікованою допомогою щодо того чи іншого учня. Важливим є і зворотний зв’язок, коли вчитель наповнює модель показниками, наданими йому батьками чи вузькими спеціалістами, що дозволяє йому краще розуміти ті чи інші дії учнів і вибирати адекватні методи корекції у складних ситуаціях.
Title
Застосування моделі учня першого класу для супроводу адаптації першокласників з особливими освітніми потребами до навчання
Лупінович, С. М. Застосування моделі учня першого класу для супроводу адаптації першокласників з особливими освітніми потребами до навчання [Електронний ресурс] / С. М. Лупінович, І. С. Лапшина // Адаптивне управління: теорія і практика. Серія педагогіка : електронне наукове фахове видання. – 2023. – Т. 15, № 29. – DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0255-15(29)-03.
Видавець:
Українська інженерно-педагогічна академія
Ключові слова:
початкова освіта, учні першого класу, модель
Застосування моделі учня першого класу для супроводу адаптації першокласників з особливими освітніми потребами до навчання – Irina Lapshina