Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх вчителів початкової школи до здійснення національно патріотичного виховання. Розкрито питання професійної підготовки вчителів початкової школи у світлі нових вимог сучасності та нормативно-правових документів для забезпечення національно-патріотичного виховання, зокрема, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Розкривається сутність компетентнісного та діяльнісного підходу у цьому процесі. Основна увага зосереджується на ролі вчителя початкової школи у організації умов діяльності учнів для реалізації мети і завдань національно-патріотичного виховання молодших школярів. Встановлено, що підготовка майбутнього вчителя початкової школи на засадах компетентнісного підходу у світлі вимог українського сьогодення вимагає забезпечення досконалих умов професійної підготовки та вимагає усвідомлення ролі студента у процесі його професійного становлення, підготовки до постійного самовдосконалення та самореалізації, вміння відчувати високий особистий смисл всього, що відбувається в процесі професійної діяльності. У Державному стандарті початкової освіти зазначено, що вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу, а громадянські та соціальні компетентності належать до ключових компетентностей здобувачів освіти першого рівня. Формування активної громадянської позиції, відповідальності за своє життя, розвиток громади та суспільства, збереження навколишнього світу – один з ціннісних орієнтирів на якому ґрунтується реалізація мети початкової освіти. Процес формування патріотичних поглядів і переконань потребує постійного удосконалення і коригування шляхів, змісту та комплексу заходів для здобувачів освіти різних вікових категорій у закладах освіти всіх ступенів.
Title
Підготовка вчителів початкової школи до здійснення національно-патріотичного виховання учнів: компетентнісний підхід
Моренко, О. Підготовка вчителів початкової школи до здійснення національно-патріотичного виховання учнів: компетентнісний підхід / О. М. Моренко // Acta Paedagogiсa Volynienses : науковий журнал. – 2022. – Вип. 6. – С.36–43.
Видавець:
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, вчитель початкових класів, компетентісний та діяльніший підходи
Morenko_O_ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗДІЙСНЕННЯ – Ольга Миколаївна Моренко