Description
Кризове консультування є важливим засобом вирішення соціальних проблем сімей з дітьми, що мають інвалідність, оскільки допомагає прийняти виважене рішення щодо подальшого життя. Соціальний педагог або психолог надає вказівки та критерії для прийняття рішень, що надає змогу ефективніше мислити, обмірковувати та аналізувати ситуацію. Актуальність консультування під час воєнних дій сімей з дітьми, що мають інвалідність, пов’язана з необхідністю своєчасного вирішення проблем їх соціалізації та адаптації до умов воєнного часу, нового виховного колективу, профілактики дезадаптації в екстремальних ситуаціях. Одним із головних завдань держави є забезпечення якісної психологічної допомоги, а також емоційної підтримки сімей з дітьми, що мають інвалідність, як особливо вразливих категорій громадян. Унаслідок військового вторгнення Російської Федерації в Україну гостро постало питання про ефективну організацію роботи соціально-психологічних служб, а також посилення їх кадрового складу. У цьому дослідженні схарактеризовано кризове втручання й методи кризової психологічної допомоги, що можуть бути застосовані під час консультування сімей з дітьми, які мають інвалідність і потребують допомоги через війну, що розв’язала Росія в Україні. Стаття містить огляд консультаційного процесу та інституційного забезпечення обслуговування таких сімей, які щоденно стикаються з побутовими, матеріально-економічними, соціальними, психологічними, юридичними питаннями та проблемами здоров’я і потребують допомоги в їх вирішенні. За результатами дослідження зроблено висновки з розглянутих питань, зокрема, виокремлено особливості кризового консультування працівниками соціальних та психологічних служб, що обслуговують сім’ї з дітьми з інвалідністю.