Опис
Одним із провідних, системних векторів реформування освіти України в контексті перспектив
євроінтеграції є подальший розвиток практики інклюзивного та інтегрованого навчання у синергії з
підвищенням якості освітньо-реабілітаційної діяльності закладів спеціальної освіти, загальноосвітніх
шкіл та дошкільних закладів, установ медико-соціальної реабілітації, з удосконаленням інституційних
умов для задоволення особливих освітніх потреб всіх дітей, зокрема, учнів з порушеннями функцій
опорно-рухового апарату. Системність цього вектору інноваційного розвитку визначається його
пріоритетністю на всіх рівнях: від дошкільної освіти і ранньої реабілітації дітей з обмеженими
можливостями здоров’я до освіти дорослих, організованої на теоретико-методологічних засадах
спеціальної андрагогіки.
Запровадження нами у 2010 році нової галузі спеціальної освіти ортопедагогіки (науки про
принципи, закономірності, зміст, методи і форми навчання та виховання дітей та дорослих з
порушеннями функцій опорно-рухового апарату) у поєднанні з ортопсихологією та реабілітологією було
відгуком на виклики часу і потреби практики у сфері освіти та комплексного реабілітування такої
категорії дітей та дорослих.