Мета. Метою даної статті є виявлення характерних особливостей візуальної мови
створення логотипів музичних колективів під впливом соціально-політичних подій.
Методологія. Методом дослідження є спостереження та порівняння об’єктів дизайну. Для
аналізу було взято логотипи музичних колективів, перелік яких налічує понад 180 груп, що існували
та існують на українському музичному просторі не менше двох років. Хронологічні межі
дослідження зумовлюються періодом Незалежності України (1991р. – до теперішнього часу).
Результати. Тенденції розвитку візуальної складової логотипів було поділено на кілька
історичних періодів.Прослідковано елементи дизайну логотипів музичних колективів кожного з
означених періодів, виявлені характерні особливості та тенденції візуального ряду. Виведено
типологію логотипів музичних колективів за графічним та смисловим навантаженням як засобів
комунікації, що маються вплив на створення іміджу музичного колективу та його бренду.
Розглянуто певні види логотипів як засобу ідентифікації музичного колективу. Окремо розглянуті
приклади створення впізнаваного бренду музичного колективу, що не має усталеного логотипу,
але доволі тривалий час існує завдяки фан-аудиторії, що сприймає їх творчість.
Наукова новизна. Надається систематизація логотипів музичних колективів за певними
ознаками, елементами візуальних мов, графічними складовими. Обґрунтовується думка, що
музичний стиль, в якому працює певний музичний колектив є найвпливовішим чинником створення
елементів дизайну його логотипу.
Практична значущість. Запропонована систематизація та висновки, викладені в
статті, можуть бути використані в наукових дослідженнях, пов'язаних з подальшим вивченням
елементів графічної ідентифікації; в навчальному процесі щодо вивчення тематики дослідження.
Назва
ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЛОГОТИПІВ МУЗИЧНИХ КОЛЕКТИВІВ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ
1. Барден Ф. Код зламано, або наука про
те, що змушує купувати ; пер з англ.
Ю. Кузьменко. New York: John Wiley & Sons,
Inc., 2013; Харків: КСД, 2017. 303с.
2. Безсонова Л. Морфологія логотипу в
системі ідентифікаційної знакової графіки.
Вісник ХДАДМ. 2011. No 3. С. 4-7. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2011_3_4 (дата
звернення 20.03.2020).
3. Гладун О. Візуальна мова графічного
дизайну як вторинна моделююча система.
Вісник ХДАДМ: Дизайн освіта в Україні.
2013. No2. С. 20-22. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2012_15_5 (дата
звернення 20.03.2020).
4. Косів В. Тарас Шевченко у візуальній
ідентифікації українців. Вісник Львівської
національної академії мистецтв. 2014. No
25. С. 211-220. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2014_25_22
(дата звернення 20.03.2020).
5. Косів В. Від графічної стилістики до
національної ідентифікації. Трикутник як
символ у графічному дизайні УРСР та
діаспори 1945–1989 рр. Вісник ХДАДМ. 2017.
No 5. С. 80-86. URL: https://visnik.org/pdf/v2017-05-11-kosyv.pdf
(дата звернення 20.03.2020).
6. Морган Г. Имиджи организации ; пер.
з англ. Н. Лапина. California, Thousand Oaks,
2005; Москва: Вершина, 2006. 416 с.
7. Норман Д. Дизайн звичних речей ;
пер. з англ. М. Бакалов. New York: Basic
Books, 2013; Харків: КСД, 2019 р. 268 с.
8. Ньюмеєр М. ZAG: найкращий посібник
із брендингу ; пер. з англ. Ю. Кузьменко.
Харків: КСД, 2017. 192 с.
Видавець:
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ ART AND DESIGN No 1 (09), 2020
Ключові слова:
логотип, візуальна мова, ідентифікація, музичний колектив, імідж