Home > Collections > Наукові тексти > РОЗВИТОК ІНТЕГРАЛЬНОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З АУТИСТИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЗАКЛАДУ
РОЗВИТОК ІНТЕГРАЛЬНОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З АУТИСТИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЗАКЛАДУ
У статті розкрито теоретичні засади і
практичний досвід розвитку інтегральної індивідуальності дітей з
аутистичними порушеннями в умовах виховної системи освітньо-
реабілітаційного закладу. Проаналізовано основні особистісні,
поведінкові і соціально-комунікативні особливості дітей з аутистичними
розладами, які визначають необхідність індивідуального підходу до
роботи з цією категорією вихованців. Обґрунтовано значення
діяльнісної теорії реабілітування А. Шевцова і теорії інтегральної
індивідуальності В. Мерліна як теоретичного підґрунтя ефективної
організації процесу розвитку інтегральної індивідуальності дітей з
аутистичними розладами в умовах виховної системи освітньо-
реабілітаційного закладу. Діяльнісна теорія реабілітування передбачає
актуалізацію суб’єктного потенціалу кожної реабілітовуваної особи, що
є важливою передумовою її переходу від статусу пасивного реципієнта
послуг, передбачених завданнями реабілітаційного процесу, до ролі
активного учасника цього процесу, а в перспективі – самостійної та
самодостатньої особистості, здатної і готової до життєпобудови на
засадах «стилю незалежного життя».
Назва
РОЗВИТОК ІНТЕГРАЛЬНОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З АУТИСТИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЗАКЛАДУ
1. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим
доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19?find=1&text.
2. Лебединский В. В. Нарушения психического развития в детском возрасте
/ В. В. Лебединский. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 144 с.
3. Мерлин В. С. Очерк индивидуального исследования интегральности. –
М. : Педагогика, 1986. – 256 с. 4. Нечипоренко В. В. Системний розвиток
навчально-реабілітаційного центру як відкритої інноваційної соціально-
освітньої інституції : монографія / В. В. Нечипоренко. – Запоріжжя :
Видавництво Хортицького національного навчально-реабілітаційного
багатопрофільного центру, 2013. – 512 с. 5. Никольская О. С.
Аффективная сфера человека: взгляд сквозь призму детского аутизма /
О. С. Никольская. – М. : Центр лечебной педагогики, 2000. – 509 с. 6. Освіта
осіб з інвалідністю в Україні (тематична національна доповідь). – К., 2010.
– 417 с. 7. Шевцов А. Г. Освітні основи реабілітології : монографія /
А. Г. Шевцов. – К. : «МП Леся», 2009. – 484 с. 8. Шульженко Д. І.
Психологічні основи корекційного виховання дітей з аутистичними
порушеннями : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора психол.
наук : спец. 19.00.08 «Спеціальна психологія» / Д. І. Шульженко. – Київ,
2010. – 46 с. 9. Kanner L. Autistic disturbances of affective contact / L. Kanner //
Nervous Child. – 1943. – No 2. – P. 217–250. 10. Wing L. Symbolic play in
severely mentally retarded and in autistic children / L. Wing, J. Gould, S. Yeates,
L. Brierly // Journal of child psychology and psychiatry, 1977. – Vol. 18. –
P. 167–178.
Видавець:
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КОРЕКЦІЙНОЇ ОСВІТИ