-
РОЛЬ І МІСЦЕ ВЧЕННЯ ПРО СИСТЕМАТИЗАЦІЮ В НАУКОВІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦ
- Back
Метадані
Опис
У науковій статті розглядається вчення про систематизацію науково-педагогічного знання,
визначається його роль і місце в теорії й методології педагогіки та освітній практиці. Встановлено
зв’язок впливу розвитку методологічного за своїм значенням вчення про систематизацію в
педагогіці на перебіг сучасної методолого-інформаційної кризи науково-педагогічного знання.
Сучасний кризовий стан у систематизації вже накопичених науково-педагогічних знань й іще
переважна орієнтація дослідників на отримання несистемного педагогічного знання і обумовлює
актуальність методологічного усвідомлення ролі і місця вчення про систематизацію.
У статті розглянуті основні форми систематизації, роль і місце вчення про систематизацію
у методології педагогіки, множинність і поліаспектність визначень поняття систематизації в
науковій теорії й освітній практиці, що претендує на роль універсального діалектичного методу. На
прикладі застосування історико-біографічного методу до життєпису Д. І. Менделєєва встановлено
подібність і спільність систематизації для наукової діяльності вченого і освітньої практичної
діяльності викладача.
Назва
РОЛЬ І МІСЦЕ ВЧЕННЯ ПРО СИСТЕМАТИЗАЦІЮ В НАУКОВІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦ
Ресурси за видами документів
Ресурси за розділами
Дата публікації:
Автори:
Бібліографічний опис:
Бенджамін Блум (психолог). URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/Бенджамін_Блум_(психолог). (дата
звернення 10.12.2020)
Гончаренко С. У. Методологія. Енциклопедія освіти / АПН України; гол. ред. В. Г. Кремень. Київ :
Юрінком Інтер. 2008. С. 498–500.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 375 с.
Дуцяк І. З. Логіка : підручник. Київ : Знання. 2010. 406 с.
Зацерковний В. І., Тишаєв І. В., Демидов В. К. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. Ніжин :
НДУ ім. М. Гоголя, 2017. 236 с.
Йолон П. Методологія. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. редкол.) та ін./
наук. ред.: Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук. Київ : Інститут філософії імені Григорія Сковороди
НАН України : Абрис, 2002а. С.374
Йолон П. Систематизація. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. редкол.) та ін./
наук. ред.: Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук. Київ : Абрис, 2002б. С. 584.
Йолон П. Системний підхід. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. редкол.)
та ін./ наук. ред. : Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук. Київ : Абрис, 2002с. С. 584.
Кримський С. Метод. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. редкол.) та ін./ наук.
ред. : Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук. Київ : Абрис, 2002. С. 373.
Курносов Ю. В. Азбука аналитики. Москва : Концептуал, 2015. 240 с.
Лебедев С. А., Лебедев К. С. Существует ли универсальный научный метод? Вестник ТвГУ. Серия
«Философия». 2015. ғ 2. С. 56–72.
Менделєєв Дмитро Іванович. URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/ Менделєєв_ Дмитро_Іванович (дата
звернення 10.12.2020)
Менделѣев Д. Соотношеніе свойствъ с атомнымъ вѣсомъ элементовъ. Журналъ русскаго химическаго
общества. Санктпетербургъ. 1869. Томъ І. С. 60–77.
Настасяк І. Співвідношення поняття «типологізація» з суміжними поняттями. Вісник Львівського
університету. Серія юридична. 2015. Випуск 61. С. 37–44.
Нечипоренко В. В., Ястребова В. Я. Розвиток професійної готовності менеджерів освіти до системної
організації інклюзивного навчання у Новій українській школі Науковий журнал Хортицької
національної академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Серія: Педагогіка.
Соціальна робота) : наук. журн. / [редкол. : В. В. Нечипоренко (голов. ред.) та ін..]. Запоріжжя :
Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна
академія» Запорізької обласної ради, 2019. Вип. 1(1). С. 104–122. DOI : 10.51706/2707-3076-
2019-1-12
Омельченко В. В. Основы систематизации: Методология и философские аспекты. Принципы и законы
познания реальной действительности. Москва : Либроком, 2012. 480 с.
Онищук В. А. Типы, структура и методика урока в школе. Киев : Рад. шк., 1973. 184 с.
Павленко А. І. Методи типології і класифікації у дослідженнях і дидактиці фізики. Науково-дослідна
робота в системі підготовки фахівців-педагогів у природничій, технологічній і комп’ютерній
галузях: матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції (19-20 вересня 2019 р.,
м. Бердянськ). Бердянськ : БДПУ, 2019. С. 197–198.
Павленко А. І. Роль і місце біографічного методу у методології педагогіки Науковий журнал Хортицької
національної академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Серія: Педагогіка.
Соціальна робота) : наук. журн. / [редкол. : В. В. Нечипоренко (голов. ред.) та ін..]. Запоріжжя :
Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна
академія» Запорізької обласної ради, 2020. Вип. 1(2). С. 30–39. DOI : 10.51706/2707-3076-2020-
2-3
Павленко А. І. Роль і місце систематизації у науковому пізнанні і освіті. Збірник наукових праць
Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна освіта і наука: проблеми,
перспективи, інновації» / Відповідальний редактор проф. Т. Ю. Дудка. Київ, 2021. С. 274–276.
Плахтій П. Д., Гуменюк І. Д., Любінська Л. Г., Оптасюк О. М. Основи наукознавства : Навчальний
посібник / За ред. П. Д. Плахтія. Кам‘янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2011. 288 с.
Позднякова О. Л. Інтерпретація концепту «виховна система»Науковий журнал Хортицької національної
академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Серія: Педагогіка. Соціальна робота) :
наук. журн. / [редкол. : В. В. Нечипоренко (голов. ред.) та ін..]. Запоріжжя : Вид-во комунального
закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької
обласної ради, 2019. Вип. 1(1). С. 39–48. DOI : 10.51706/2707-3076-2019-1-4
Прокопенко І. Ф., Гриньова В. М., Іонова О. М., Євдокимов В. І., Золотухіна С. Т. Педагогіка : баз.
підруч. для студентів ВНЗ III - IV рівнів акредитації. Харків : Фоліо, 2015. 571 с.
Видавець:
Науковий журнал Хортицької національної академії Серія: Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2(3)
Ключові слова:
методологія педагогіки, освітня практика, педагогічна теорія, періодична система хімічних елементів, систематизація, системний підхід, система, класифікація, типологія