У статті проаналізовано явні та латентні функції інтернатних навчальних за-
кладів у контексті теорії Е. Гідденса й пріоритетів інноваційного розвитку школи-
інтернату як відкритої соціально-освітньої системи. Запропоновані Е. Гідденсом фун-
кції школи як соціального інституту уточнено з урахуванням специфіки інтернатних
закладів і доповнено функціями підготовки вихованців до життя в соціумі, їх соціаль-
ного захисту й корекційно-реабілітаційного супроводу (явні функції), формування кон-
формізму, патерналізму, відтворення маргінальної ментальності та невротизації уч-
нів (латентні функції). Визначено пріоритетні вектори інтеграції освітнього й соціа-
льного простору в межах процесу становлення та інноваційного розвитку шкіл-
інтернатів як відкритих соціально-освітніх систем.
Назва
ЯВНІ ТА ЛАТЕНТНІ ФУНКЦІЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ ЯК ВІДКРИТОЇ СИСТЕМИ В КОНТЕКСТІ ТЕОРІЇ Е. ГІДДЕНСА
1. Астахова В. И. Курс лекций по социологии образования : учеб. пособие для
студентов вузов. Xарьков, 2009. 464 с.
2. Відбулось перше засідання робочої групи з реформування інтернатних закладів.
Президент України Петро Порошенко. Офіційне інтернет-представництво. URL: http://- www.president.gov.ua/news/vidbulos-pershe-zasidannya-robochoyi-grupi-z-reformuvannya-i-36701.
3. Лукашевич Н. П., Солодков В. Т. Социология образования : конспект лекций.
Киев, 1997. 224 с.
4. Мертон Р. К. Явные и латентные функции. Тексты. Американская социологи-
ческая мысль / под ред. В. И. Добренькова. Москва, 1996. 427 с.
5. Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та ви-
ховання дітей на 2017–2026 роки. Міністерство соціальної політики України. Офіцій-
ний веб-портал. URL: http://www.msp.gov.ua/timeline/Reformuvannya-instituciynogo-
doglyadu-ditey.html.
6. Нечипоренко В. В. Теоретичні і методичні засади навчально-реабілітаційної
діяльності спеціального закладу як відкритої соціально-освітньої системи : автореф.
дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03. Київ, 2013. 44 с.
7. Освіта України : Інформаційно-аналітичний огляд / під заг. ред. В. Г. Кременя.
Київ, 2001. 224 с.
8. Позднякова О. Виховна система школи-інтернату як освітній феномен. Науко-
вий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педаго-
гіка. 2016. No 2 (17). С. 37–41.
9. Скідін О. Л., Гавриленко І. М. Соціологія освіти : навч. посібник. Запоріжжя,
1998. 256 с.
10. Уповноважений Президента з прав дитини взяв участь у презентації бачення
деінституціалізації догляду дітей в Україні. Президент України Петро Порошенко. Офі-
ційне інтернет-представництво. URL: http://www.president.gov.ua/news/upovnovazhenij-
prezidenta-z-prav-ditini-vzyav-uchast-u-preze-37387.
Видавець:
СОЦІАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ Збірник наукових праць. КЛАСИЧНИЙ ПРИВАТНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Ключові слова:
школи-інтернати, функції освіти, явні функції, латентні функ- ції, соціальна диференціація, школа як відкрита система.