Опис
Одним із провідних, системних векторів реформування освіти України в контексті перспектив євроінтеграції є подальший розвиток практики інклюзивного та інтегрованого навчання у синергії з підвищенням якості освітньо-реабілітаційної діяльності закладів спеціальної освіти, загальноосвітніх шкіл та дошкільних закладів, установ медико-соціальної реабілітації, з удосконаленням інституційних умов для задоволення особливих освітніх потреб всіх дітей, зокрема, учнів з порушеннями функцій опорно-рухового апарату. Системність цього вектору інноваційного розвитку визначається його пріоритетністю на всіх рівнях: від дошкільної освіти і ранньої реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я до освіти дорослих, організованої на теоретико-методологічних засадах спеціальної андрагогіки. Запровадження нами у 2010 році нової галузі спеціальної освіти ортопедагогіки (науки про принципи, закономірності, зміст, методи і форми навчання та виховання дітей та дорослих з порушеннями функцій опорно-рухового апарату) у поєднанні з ортопсихологією та реабілітологією було відгуком на виклики часу і потреби практики у сфері освіти та комплексного реабілітування такої категорії дітей та дорослих.