У статті визначено місце тестування у фізичному вихованні як одного із засобів підвищення рівня фізичної під-
готовленості студентів. Проаналізовано зміст щорічних рухових тестів, розроблених кафедрою фізичної реабілітації
з фізичного виховання, і розкрито форми проведення тестування з фізичної культури. Наведено необхідні тестові
завдання з фізичного виховання студентів. Показано основні вимоги до модульного диференційованого заліку з дисци-
пліни «Фізичне виховання» в Хортицькій національній навчально-реабілітаційній академії м. Запоріжжя.
У статті здійснено аналіз навчальної програми з фізичного виховання для студентів і визначено критерії ефектив-
ності функціонування системи фізичного виховання. Показано, що загальноприйнята система рухових тестів є сти-
мулом для подальшого формування фізичної культури. За допомогою кількісних характеристик рівня фізичної підго-
товленості можна індивідуалізувати і визначити ступінь впливу фізичного виховання на здоров’я учнів. У результаті
дослідження ефективності традиційної системи фізичного виховання нами виявлено недостатній рівень фізичної під-
готовленості студентської молоді, а саме те, що є причиною низького рівня виконання залікових нормативних вимог
із фізичного виховання та недостатнім гармонійним розвитком рухових здібностей студентів.
У роботі показано модульний педагогічний контроль, який здійснювався в межах програми з фізичного виховання.
Розкрито рухові тести і контрольні нормативи, які увійшли до складу модульного педагогічного тестування, та роз-
роблено оцінки рівня фізичної підготовленості студентів різних факультетів і спеціальностей запропонованими осно-
вними і додатковими тестами модульного контролю.
Визначено, що проведення такого контролю підвищує рівень фізичної підготовленості, сприяє підтриманню
та збереженню здоров’я всіх студентів академії і формує у них мотивацію на ведення здорового способу життя.
Назва
МОДУЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЯК ЗАСІБ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ
Булатова М. М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України. Теорія і методика фізичного виховання і спорту.
Київ, 2004. No 1. С. 3–9.
2. Волков В. М., Терещенко О. В. Контроль і оцінка фізичної підготовленості студентської молоді : навчально-методичний
посібник. Київ, 2006. 65 с.
3. Давыдов В. Ю., Шамардин А. И. Методика проведения мониторинга физического развития и физической подготовлен-
ности учащихся общеобразовательных школ, вузов : учебно-методическое пособие. Харьков, 2004. 92 с.
4. Доленко В. Ф. Пути повышения эффективности физического воспитания в вузе. Теория и практика физической культуры.
Харьков, 2002. No 9. С. 38.
5. Закон України «Про фізичну культуру і спорт» від 24 грудня 1993 р. No 3808-ХІІ.
6. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р.
7. Коханець П. П. Контроль і диференційована оцінка показників фізичної і функціональної підготовленості студентів різ-
ного віку. Спортивний вісник Придніпров’я. Дніпропетровськ, 2006. No 2. С. 103–115.
8. Круцевич Т. Ю. Научные подходы к определению нормативов физической подготовленности школьников и студентов.
Современный Олимпийский и Паралимпийский спорт и спорт для всех. Москва, 2008. Т. 3. С. 129–130.
9. Решетников Н. В. Таблица оценки физической подготовленности студентов. Теория и практика физической культуры.
Харьков, 1991. No 4. С. 37–41.
10. Сергієнко В. М. Педагогічний контроль розвитку гнучкості студентів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації.
Вінниця, 2011. Вип. 12. Т. 1. С. 352–360
Видавець:
Випуск 71’2019 Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи