У статті представлено ґрунтовний огляд нейропсихологічних
основ аутології, а саме нейропсихологічних причин виникнення аутизму,
нейропсихологічної діагностики та методів психокорекції аутизму.
Представлено огляд базових теоретичних концепцій нейронауки, покладених в
основу аутології. На основі аналізу наукової літератури визначено базові
теоретичні нейропсихологічні основи аутології. В роботі вказується на те, що з
точки зору нейропсихології, для дітей з аутизмом характерні такі порушення:
зниження здібності до прийому, переробки, збереження та використання
інформації; труднощі словесного опосередкування; уповільнене формування
понять; утруднення формування тріади мотив-мета-завдання. Проблема
взаємозв’язку мислення і мовлення, зокрема проблема переходу від
суб’єктивного, ще словесно не оформленого і зрозумілого лише дитині
(особливо аутичній дитині) смислу до словесно оформленої і зрозумілої
будь-якому слухачеві системи значень, що формується у мовленнєвому
висловлюванні, потребує подальшої розробки