Анотація. У статті проаналізовано особливості психокорекції дітей з
аутизмом в Україні, визначено актуальний стан, здобутки та перспективи.
Зазначено, що за досить короткий час у дослідженні аутизму спостерігаються
значні здобутки: з’являються наукові дослідження проблеми аутизму, вітчизняні
фахівці активно запозичують успішний закордонний досвід, створюються
спеціалізовані реабілітаційні заклади. Однак наразі щодо психокорекції дітей з
розладами аутичного спектру в Україні немає системності. При цьому
наголошується на те, що широке визнання щодо корекції розвитку при аутизмі
знайшов метод «Son-Rise», відомий також за назвою «Метод вибору», який
розробили Баррі та Самарія Кауфман у процесі пошуку ефективних шляхів
взаємодії з власним однорічним сином. Основна ідея методу – опора на власну
мотивацію дитини. Головні зусилля спрямовано на поступове насичення
зовнішніми стимулами життя аутичної дитини, послідовні заняття якою
обов’язково дають позитивні результати. Метод вибору Кауфмана складається з
двох частин: зміна точки зору батьків і педагогів про дитину; вплив цього нового
ставлення до дитини на поведінку батьків і педагогів так, що сама дитина також
починає змінюватися.
1. Антипина Я.А., Васильева В.С. АВА-терапія как коррекционный метод обучения
детей с РАС. / Я.А.Антипина, В.С.Васильева // Научный журнал «Студенческий форум».
No4(97). часть 1. 2020. С.22-25. – Режим доступу: https://nauchforum.ru/archive/studjournal/
4%2897_1%29.pdf#page=23
2. Базима Н.В. Теоретичне вивчення проблематики аутизму / Н.В.Базима // Актуальні
проблеми педагогіки, психології та корекційної освіти. 2015. No1. С.51-56.
3. Мальтинская Н. А. История развития учения об аутизме / Н.А. Мальтинская //
Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2017. –No S11. – 0,6 п. л. – URL: http://e-koncept.ru/2017/470137.htm.
4. Почкун Ю.О. Вивчення досвіду застосування новітніх корекційних освітніх
технологій у роботі із аутичними дітьми. Науковий часопис Національного педагогічного
університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна
психологія. 2016. Вип. 32(2). С. 78–83.
5. Рибак Ю. В. Сучасні психолого-педагогічні технології роботи з дітьми із
розладами спектру аутизму / Ю. В. Рибак, О. М. Муращук // Науковий часопис НПУ
імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2012.
Вип. 21. С. 409-412. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2012_21_106.
Видавець:
«Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») Випуск No 4(4) 2021
Ключові слова:
аутизм, розлади аутичного спектру, психокорекція аутизму, абілітація, реабілітація, психокорекція в Україні