-
ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДЛЯ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З АУТИЧНИМИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
- Back
Метадані
Опис
У статті розглядаються актуальні питання розробки та практичної реалізації моделі компетентного
фахівця в галузі дошкільної освіти, проаналізовані компоненти його професійної готовності до успішної
корекційної роботи з аутичними дітьми дошкільного віку: інтеріоризовані цінності та особистісні якості педагога;
професійно значущі вимоги до його особистості; ключові компетенції, професійні знання, вміння та здатності, які
мають бути сформовані у корекційного педагога, що працює з дітьми дошкільного віку; визначальні
характеристики професійної діяльності (принципи роботи; професійні позиції; дії, спрямовані на створення
реабілітаційного та навчально-виховного простору; використання інноваційних технологій, методів і прийомів
роботи; взаємозв’язок з іншими фахівцями). На основі наукового і практичного досвіду автора запропоновано і
розкрито зміст ключових компетенцій корекційного педагога дошкільної ланки: життєтворчих компетенцій,
компетенцій життєздатності та життєстійкості, інформаційних, самоосвітніх, комунікативних, правових, фахових та
проективних компетенцій.
Назва
ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДЛЯ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З АУТИЧНИМИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Ресурси за видами документів
Ресурси за розділами
Дата публікації:
Бібліографічний опис:
1.Bazyma N. V. (2019) Dytyna z RAS v inkliuzyvnomu prostori. Naukovyi chasopys Natsionalnoho
pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19. Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia.
No 38. S. 22–29. 2.Bazyma N. V. (2015). Teoretychne vyvchennia problematyky autyzmu. Aktualni problemy
pedahohiky, psykholohii ta profesiinoi osvity. No1. S. 51–56. 3.Bondar V. I. (2004). Osvita ditei z osoblyvymy
potrebamy: poshuky ta perspektyvy. Suchasni tendentsii rozvytku spetsialnoi osvity : ukrainsko-kanadskyi dosvid :
materialy mizhnar. konf. (Kyiv, 25–26 travnia 2004 r.) / Bondar V. I. ; za red. V. I. Bondaria, V. Petryshyna. Kyiv : Nauk.
svit, 200 s. 4. Zasenko V. V. (2010). Spetsialna osvita: stan i priorytety rozvytku. Osvita osib z osoblyvymy potrebamy:
shliakhy rozbudovy. Vyp. 1. S. 4–7. 5.Myronova S. P. (2017). Vykorystannia u korektsiinii roboti z rozumovo vidstalymy
ditmy netradytsiinykh metodiv likuvalnoi pedahohiky i psykhoterapevtychnykh tekhnolohii. Aktualni pytannia korektsiinoi
osvity (pedahohichni nauky) : zbirnyk naukovykh prats : vyp. 5 / za red. V. M. Synova, O. V. Havrylova. Kamianets-
Podilskyi: PP Medobory-2006, S. 218–228. 6.Nechyporenko V. V. (2013). Systemnyi rozvytok navchalno-
reabilitatsiinoho tsentru yak vidkrytoi innovatsiinoi sotsialno-osvitnoi instytutsii : monohrafiia. Zaporizhzhia: Vydavnytstvo
Khortytskoho natsionalnoho navchalno-reabilitatsiinoho bahatoprofilnoho tsentru, 512 s. 7.Ostrovska K. O. (2017).
Metody diahnostychno-korektsiinoi roboty z ditmy z autyzmom. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity (pedahohichni
nauky) : zbirnyk naukovykh prats : vyp. 9 / za red. V. M. Synova, O. V. Havrylova. Kamianets-Podilskyi: PP Medobory-
2006, S. 156–167. 8.Pakhomova N. H. (2012). Zahalnoteoretychni aspekty intehratsii pedahohichnykh,
psykholohichnykh i medychnykh skladovykh profesiinoi pidhotovky lohopediv. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity
(pedahohichni nauky) : zbirnyk naukovykh prats : vyp. 9 / za red. V. M. Synova, O. V. Havrylova. Kamianets-Podilskyi:
PP Medobory-2006, S. 180–188. 9.Synov V. M., Myronova S. P. (2007). Pryntsyp diialnosti suchasnoi vyshchoi shkoly
u pidhotovtsi spetsialistiv za napriamom «Korektsiina osvita». Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho
derzhavnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka / za red. O. V. Havrylova, V. I. Spivaka. Kamianets-Podilskyi : PP
Moshynskyi V. S., Vyp. VIII. Ser. sotsialno-pedahohichna. S. 85–87. 10.Synov V. M., Shulzhenko D. I. (2017).
Psykholohiia inkliuzyvnoi osvity uchniv zi spektrom intelektualnykh ta autystychnykh porushen. Aktualni pytannia
korektsiinoi osvity (pedahohichni nauky) : zbirnyk naukovykh prats : vyp. 9 / za red. V. M. Synova, O. V. Havrylova.
Kamianets-Podilskyi : PP Medobory-2006, S. 218–228. 11. Skrypnyk T. V. (2016). Standartni vymohy do nadannia
kvalifikovanoi dopomohy ditiam z rozladamy autystychnoho spektra. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity (pedahohichni
nauky) : zbirnyk naukovykh prats : vyp. 7 / za red. V. M. Synova, O. V. Havrylova. Kamianets-Podilskyi : PP Medobory-
2006, S. 355–363. 12. Shevtsov A. H. (2009). Osvitni osnovy reabilitolohii : monohrafiia. Kyiv : MP Lesia, 484 s.
13.Sheremet M. K. (2011). Osnovni tendentsii modernizatsii pidhotovky korektsiinykh pedahohiv v umovakh
reformuvannia osvitnoi haluzi. Lohopediia. No 1. S. 3–5. 14. Shulzhenko D. I. (2009). Osnovy psykholohichnoi korektsii
autystychnykh porushen u ditei : monohrafiia. Kyiv, 385 s. 15.Shulzhenko O. Ye., Saiko Kh. Ya. (2013). Osoblyvosti
formuvannia profesiinoi kompetentnosti pedahohiv v umovakh vkliuchennia ditei z autyzmom do zahalnoosvitnoho
prostoru. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19 : Korektsiina pedahohika ta spetsialna
psykholohiia. Vyp. 24. S. 368–373. 16. Inclusion and education: All means all (2020).: GLOBAL EDUCATION
MONITORING REPORT / Paris : UNESCO, 424 r
Видавець:
НАУКОВИЙ ЧАСОПИС Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Ключові слова:
аутичні діти, дошкільна освіта, корекційна робота, професіограма педагога закладу дошкільної освіти