У статті проаналізовано систему інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями на прикладі
санаторної школи-інтернату Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії. Розкрито досвід реалізації
ключових завдань інклюзивного навчання: адаптації матеріально-технічних умов з урахуванням особливих потреб дітей та
молоді, створення безбар’єрного середовища; варіатизації та індивідуалізації освітнього процесу відповідно до можливостей
вихованців з особливими освітніми потребами; забезпечення позитивного психологічного мікроклімату в інклюзивних
дитячих колективах; залучення фахівців для надання вихованцям спеціальних освітніх послуг; організації психолого-педагогічного супроводу батьків вихованців з психофізичними порушеннями; дослідження впливу інклюзивного навчання на
всіх учасників навчально-виховного процесу. Показано, що завдяки системній реалізації цих завдань санаторна школа-
інтернат відіграє провідну роль у соціалізації дітей з психофізичними порушеннями, їх самореалізації у дитячих колективах
та засвоєнні соціальних норм і цінностей повноцінного спілкування з оточуючими
Назва
СИСТЕМА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПСИХОФІЗИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ САНАТОРНОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ
Нечипоренко, В. В. Система інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями в умовах санаторної школи-інтернату / В. В. Нечипоренко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - Вип. 32. - Ч. 2. - Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова , 2016. - С. 17-27.
Видавець:
НПУ імені М. П. Драгоманова
Ключові слова:
інклюзивне навчання, діти з психофізичними порушеннями, санаторна школа-інтернат, соціалізація, соціальна інтеграція