-
УКРАЇНСЬКІ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАКЛАДИ: НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ АСПЕКТ
- Back
Метадані
Опис
У статті проаналізовано історію становлення українського освітньо-реабілітаційного напряму організації,
змісту та процесу допомоги дітям із психофізичними порушеннями. Автор зробила окрему підбірку наукових
досягнень провідних вчених України, їх оригінальних думок, концепцій, методів та методик та характеризує і
підкреслює значення кожного дослідження та практичного досвіду для розвитку освітньо-реабілітаційних
закладів.
Представлено підбірку інноваційної роботи таких закладів в яких навчаються та виховуються учні різних
нозологій, в тому числі з інтелектуальними, аутистичними, мовленнєвими, сенсорними та кінестетичними
порушеннями. В статті червоною лінією підкреслюється формування значимості освітньо-реабілітаційної роботи
в рамках системного підходу та впливу на всі структури розвитку особистості учня з особливими освітніми
потребами. Система розглядається як комплексна структура, компонентами якої являються діагностика, освіта,
виховання, лікування, психокорекція, психологічна та фізична реабілітація, профорієнтація.
Назва
УКРАЇНСЬКІ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАКЛАДИ: НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ АСПЕКТ
Ресурси за видами документів
Ресурси за розділами
Дата публікації:
Автори:
Бібліографічний опис:
1. Бистрова Ю.О. Система психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб з
психофізичними порушеннями: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора психол. наук : 19.00.08
«Спеціальна психологія» / Ю. О. Бистрова. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2013. –40 с.
2. Глоба О.П. Теорія і практика соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату в умовах регіонального
реабілітаційного середовища : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.03 «Корекційна
педагогіка» / О. П. Глоба. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2013. –41 с.
3. Дегтяренко Т.М. Теоретико-методологічні засади управління системою корекційно-реабілітаційної допомоги
особам з психофізичними порушеннями : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.03
«Корекційна педагогіка» / Т. М. Дегтяренко. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2012. –44 с.
4. Конопляста С. Ю. Психолого-педагогічні основи комплексної корекції мовленнєвого розвитку дітей з
ринолалією : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / С.Ю.
Конопляста. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2010. –46 с.
5. Мозгова Г.П. Психосоматична патологія у дітей із порушеннями психофізичного розвитку та їх медико-
психолого-педагогічна реабілітація: : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора психол. наук : 19.00.04
«Медична психологія» / Г. П. Мозгова. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2010. –42 с.
6. Нечипоренко В.В. Системний розвиток навчально-реабілітаційного центру як відкритої інноваційної соціально-
освітньої інституції : монографія / В.В. Нечипоренко. – Запоріжжя : Видавництво Хортицького національного
навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру, 2013. – 520 с.
7. Островська К.О. Психологічні основи формування соціальних компетенцій дітей з аутистичними порушеннями
: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора психол. наук : 19.00.08 «Спеціальна психологія» / К. О.
Островська. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2013. –41 с.
8. Позднякова О.Л. Інноваційна практика організації виховного процесу в умовах школи-інтернату. Нові підходи
до розвитку навчальних закладів в умовах модернізації вітчизняної освіти : мат-ли Всеукраїнської наук.-практ.
конф, присвяченої 100-річчю з дня народження Є. С. Березняка : НГУ, 2014. – С. 216-222.
9. Саранча І.Г. Особливості соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату в умовах реабілітаційних
центрів системи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / І.Г.
Саранча. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2013. –20 с.
10. Синьов В.М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: Підручник.- Частина І. Загальні основи
корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки) – К.: Вид-но НПУ імені М.П. Драгоманова, 2007.- 238 с.
11. Синьов В.М., Бондар В.І. Освітня інтеграція учнів з інтелектуальними порушеннями : навчально-методичний
посібник / В.М. Синьов, В.І. Бондар; Мін-во освіти і науки України, нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-
во НПУ імені М.П. Драгоманова. 2015. – 398с.
12. Федоренко С.В. Становлення та розвиток вітчизняної тифлопедагогіки порушеннями : автореф. дис. на
здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / С. В. Федоренко. Нац. пед. ун-т ім.
М. П. Драгоманова. – К., 2012. –39 с.
13. Шевцов А. Г. Освітні основи реабілітології: [монографія] / Шевцов А. Г.; М-во освіти і науки України; – К.: МП
Леся, 2009. – С. 64–80.
14. Шеремет М.К. Проблеми та перспективи спеціальної освіти: // Зб. наук. Пр. Кам’янець-Подільського
державного університету: серія соціально-педагогічна; випуск 7 / За ред.. О. В. Гаврилова, В. І. Співака. –
Кам’янець-Подільський: ПП Мошинський В. С., 2007. – С. 101 – 103.
15. Шульженко Д.І. Організаційні засади діяльності спеціальних освітньо – реабілітаційних установ для дітей з
аутистичним спектром порушень/ Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами:
Збірник наукових праць./ / за ред. П. Н. Таланчука. - No 5(7). – К.: Університет «Україна», 2008. С. 311-319
Видавець:
Науковий часопис. Випуск 38. Корекційна педагогіка
Ключові слова:
освітньо-реабілітаційні заклади, функціональна система, нозології, інновації, корекційна робота, педагогічні умови