Опис
У статті визначено емоційний інтелект як складову частину інтелектуального потенціалу
людини, розкрито його значення для саморозвитку особистості. Стверджено, що він не тільки не
заважає розвиватися людині розумово, а й навпаки, співіснує з ним, задає правильний вектор роз-
витку, захищає і мотивує особистість.
Зазначено, що уроки літературного читання є потужним засобом формування емоційного інте-
лекту в початковій школі, оскільки саме через мистецтво літературного слова, залучення дитини
до світу книги, глибокий аналіз текстової інформації формується емоційно-чуттєвий досвід шко-
ляра. Заглиблюючись у змістову інформацію тексту, учні спроможні розпізнати емоції персонажів,
пояснити причину їхньої емоційної реакції, висловити своє ставлення до подій, зрозуміти вплив емо-
цій на подальше їх розгортання, спрогнозувати подальший розвиток сюжету.
Визначено, що художній текст треба розглядати як засіб, що допоможе пояснити дитині складні
поняття життя через художні образи, сформувати більш раціональну емоційну відповідь на можливі
вчинки людини. Глибоке проникнення в художній текст, емоційний стан персонажів допомагає зрозу-
міти мотиви їх вчинків, виробити власне ставлення до прочитаного, формує здатність співпережи-
вати героям, емпатійні здібності школярів.
Доведено, що використання емоджі допомагає унаочнити, матеріалізувати, візуалізувати
абстрактні поняття на позначення емоційних станів людини, це засіб невербального вираження
почуттів, що сприяє глибшому усвідомленню внутрішнього світу персонажів, наближає процес літе-
ратурного аналізу до життя. Стверджено, що використання методу проєктів сприяє глибшому розу-
мінню змістовно-підтекстової інформації, формуванню читацької, інформаційної, емоційно-етичної,
мовно-комунікативної компетентностей.