У статті розглянуто та охарактеризовано компоненти стресостійкості учнів старших кла-
сів загальноосвітніх шкіл-інтернатів. Досліджено внутрішні та зовнішні ресурси стресостійкості.
Визначено, що внутрішні ресурси поділяються на три групи: біологічні, особистісні та поведінкові.
До особистісних ресурсів належать особистісний, емоційний, когнітивний та мотиваційно-вольовий
компоненти. Ресурси та компоненти стресостійкості охарактеризовано відповідно до особливос-
тей розвитку особистості у юнацькому віці та особливостей розвитку особистості учнів в умовах
інтернатного навчального закладу.
Назва
ХАРАКТЕРИСТИКА КОМПОНЕНТІВ СТРЕСОСТІЙКОСТІ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІх ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ
Аксененко Т.А. Педагогические условия социа-
лизации воспитанников школы-интерната :
дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.03. Пензенский
государственный педагогический университет
имени В.Г. Белинского. Пенза. 2002. 139 с.
2. Андреева А.А. Стрессоустойчивость как фак-
тор развития позитивного отношения к учебной
деятельности у студентов : дисс. ... кандидата
психол. наук : 19.00.07. Тамбовский государ-
ственный университет имени Г.Р. Державина,
Тамбов, 2009. 155 с.
3. Анохина С.А. Динамика развития стрессоустой-
чивости подростков. Педагогика, психология,
философия. 2007. No 2 (34). С. 130–136.
4. Бoндаренкo Т.В., Вакуленкo O.В., Кoма-
рoва Н.М. Метoдичнi рекoмендацiї для
сoцiальних працiвникiв щoдo сoцiальнoгo
супрoвoду випускникiв сoцiальних закладiв
(зoкрема iнтернатних). Київ : Держсoцслужба,
2006. 168 с.
5. Бех І.Д. Образ «Я» як мета формування і роз-
витку особистості. Педагогіка та психологія.
1998. No 2. С. 30–40
Видавець:
Класичний приватний університет
Ключові слова:
стресостійкість, ресурси стресостійкості, компоненти стресостійкості, учні старших класів, загальноосвітній інтернатний заклад