Home > Collections > Соціально-гуманітарні науки > DEVELOPMENT OF WORLDVIEW AND POSITIONAL FUTURE SOCIAL TEACHERS’ READINESS TO WORK IN THE EDUCATIONAL ESTABLISHEMENT OF EARLY REHABILITATION
DEVELOPMENT OF WORLDVIEW AND POSITIONAL FUTURE SOCIAL TEACHERS’ READINESS TO WORK IN THE EDUCATIONAL ESTABLISHEMENT OF EARLY REHABILITATION
The article presents the results of a theoretical and empirical survey
on the development of future social teachers’ readiness to work in the
educational establishments of early rehabilitation. The researchers
emphasize attention on the worldview and positional component of the
future teachers’ readiness, its content, components and diagnostic tools.
The author presents own opinion on three consecutive stages of the
development of future teachers’ professional worldview development over
the entire period of higher education. Based on the results of the empirical
evidence, the author proves the effectiveness of the proposed system,
which is the convincing reason to use the results in the practice of teachers
of the course “Social Pedagogy”.
Назва
DEVELOPMENT OF WORLDVIEW AND POSITIONAL FUTURE SOCIAL TEACHERS’ READINESS TO WORK IN THE EDUCATIONAL ESTABLISHEMENT OF EARLY REHABILITATION
1. Сташук О. О. (2019). Мировоззренческо-позиционный компонент
готовности будущих социальных педагогов к работе в учреждениях
ранней социальной реабилитации «Заманауи əлемдегі ғылым мен
білім»: Халықаралық ғылыми-практикалық конференция
материалдары. = Materials of the international scientific-practical
conference: "Science and education in the modern world." Қарағанды:
«Болашақ-Баспа» РББ, Том 4. 307 с.
2. Фалинська З. З. (2006). Практична підготовка майбутніх соціальних
педагогів у вищих навчальних закладах: автореф. канд. пед. наук
13.00.04 / Національний університет ім. Івана Франка. Вінниця, 23 с.
3. Сайко Н. О. (2016). Підготовка соціальних педагогів до партнерської
взаємодії у реабілітаційному процесі. Наукові записки державного
університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. No 1.
С. 219-223.
4. Демченко І. І. (2014). Готовність учителя початкових класів до роботи
в умовах інклюзивної освіти: структура та діагностика: навч.-метод.
посібн. / Умань: Видавець «Сочінський М. М.», 160 с.
5. Пономаренко О. В. (2001). Формування професійно-етичної культури
соціального педагога: автореферат дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 /
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ.
20 с.
6. Бондаренко Р. М. (2011). Проблема підготовки фахівців до роботи з
дітьми аутистичного спектру Соціально-психологічні особливості
професійної діяльності працівників соціальної сфери: Матеріали ІV
всеукр. наук.-практ.конф.з між нар. участю. Київ-Мелітополь. 61 с.
7. Волинець Н. В. (2011). Деякі аспекти соціалізації осіб з обмеженими
можливостями Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної
сфери: тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції.
Хмельницький: ХІСТ Університету «Україна». 327 с.
8. Алєксєєнко Т. Ф. (2011). Теоретико-методологічні передумови та
професійні вимоги до формування іміджу працівника соціальної сфери
Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери: тези
доповідей Міжнародної науково-практичної конференції.
Хмельницький: ХІСТ Університету «Україна». 327 с.
Видавець:
Innovative Solutions In Modern Science No 7(34), 2019
Ключові слова:
methodological system, professional commitment, research and methodological framework, early rehabilitation establishment, future social care teacher