Опис
У        статті        подано        означення        поняттям        «парадигма»,        «освітня        парадигма»,        «парадигма        вищої        освіти».        Окреслено        особливості        парадигми        вищої        освіти        для        України        з        урахуванням        існуючих        умов.        Також        систематизовано        чинники        розвитку        сучасних        закладів        вищої        освіти        в        Україні        та        поділено        їх        на        три        рівні:        глобальний,        загальнодержавний        та        інституційний.        Охарактеризовано        концептуальні        засади        парадигми        вищої        освіти        в        умовах        війни        та        глобальних        викликів,        а        саме:        інформатизація,        формування        професійної        компетентності,        технологічність,        цифровізація,        інноваційність,        науковість,        неперервність        освітнього        процесу,        безпечність        та        стабільність,        інтернаціоналізація        та        інтеграція,        гуманізація.        Доведено,        що        сучасна        парадигма        вищої        освіти        є        інтегральною        і        включає        такі        компоненти:        ключові        цінності,        критерії        та        функції,        мотиви,        норми,        завдання        та        цілі,        взаємодія        викладача        та        студентів,        стиль        управління        освітнім        процесом,        мотиваційно‐смислові        установки        викладача,        зміст        освіти, форми        й        методи        навчання,        засоби        навчання,        контроль        та        оцінка,        результат        навчання.