-
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ОСІБ З ОБМЕЖЕННЯМИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТ
- Back
Метадані
Опис
У статті досліджуються теоретичні та
прикладні аспекти діагностики ефектив-
ності реалізації виховної системи для осіб
з обмеженнями життєдіяльності в умовах
освітньо-реабілітаційного закладу; аналізу-
ються теоретичні підходи до визначення
сутності поняття «виховна система» і про-
понується авторське визначення дефініції
«виховна система освітньо-реабілітаційних
закладів для осіб з обмеженнями життєдіяль-
ності». Інтерпретація вищезазначеної дефіні-
ції дозволила виокремити її компоненти: соці-
оінтегративний, корекційно-компенсаторний
і розвивальний, їх індикатори.
Особлива увага приділяється діагностиці
ефективності функціонування виховної
системи освітньо-реабілітаційних закладів
для осіб з обмеженнями життєдіяльності,
яка базується на комплексному вивченні та
оцінюванні якості змін у окремих складових
діяльності об’єкта виховного впливу, а саме:
його / її соціалізованості, поведінці (вихова-
ності) й самоконтролі.
Автор розглядає теоретико-методичні під-
ходи до діагностики кожного з них окремо.
Діагностика соціалізованісті об’єкта вихов-
ного впливу. У цьому випадку вивчається
спрямованість суб’єкта педагогічного впливу,
культура поведінки та спілкування, проблеми
самоідентифікації і самоактуалізації, харак-
терологічні та індивідуальні особливості.
Діагностика поведінки (вихованості) об’єкта
виховного впливу.
Діагностика прояву самоконтролю у об’єкта
виховного впливу, яка пов’язана з вирішенням
двоєдиного завдання: виділення особистісних
якостей, які на даному етапі є соціально зна-
чущими та вибір діагностичних інструмен-
тів, які дозволяють визначити ступінь зру-
шень у рівні сформованості даних якостей.
Самоконтроль є головним чином, психологіч-
ної якістю особистості, базованій на само-
рефлексії, тому добір адекватних методик
здійснюється з урахуванням цієї особливості
компонента.
Розглянуті підходи до діагностики ефек-
тивності функціонування виховної системи
освітньо-реабілітаційних закладів для осіб
з обмеженнями життєдіяльності, які базу-
ються на комплексному вивченні та оціню-
ванні якості змін у окремих складових діяль-
ності об’єкта виховного впливу, а саме: його/
її соціалізованості, поведінці (вихованості) й
самоконтролі.
Назва
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ОСІБ З ОБМЕЖЕННЯМИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТ
Ресурси за видами документів
Ресурси за розділами
Дата публікації:
Автори:
Бібліографічний опис:
1. Виховні системи навчальних закладів : теорія
та практика / Укладач О. Є. Гречаник. Х. : Вид. група
«Основа», 2014. 224 с. (Серія «Виховна робота»).
2. Вольнова Л.М. Профілактика девіантної пове-
дінки підлітків: навч.-метод. посібник до спецкурсу
«Психологія девіацій» для студентів спеціальності
«Соціальна педагогіка» у двох частинах. Ч. ІІ. Прак-
тична частина. 2-ге вид., перероб і доповн. К., 2016.
193 с.
3. Галузяк В.М., Холковська І.Л. Діагностичний
інструментарій класного керівника / В.М. Галузяк,
І.Л. Холковська. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2013.
304 с.
4. Заверико Н.В. Соціальна педагогіка: навчаль-
ний посібник / Н.В. Заверико. К. : Видавничий Дім
«Слово», 2011. 240 с.
5. Закон України «Про освіту», No 2145-VIII, Редак-
ція від 19.01.2019 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/
show/2145-19 (дата звернення: 20.06.2019).
6. Закон України «Про основи соціальної захище-
ності осіб з інвалідністю в Україні», 875-XII, Редак-
ція від 20.01.2018 / Сайт Верховної Ради України. –
URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/875-12 (дата
звернення: 20.06.2019).
7. Закон України «Про реабілітацію інвалідів в
Україні», 2961-IV, Редакція від 31.08.2018 / Сайт Вер-
ховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/
laws/show/2961-15 (дата звернення: 20.06.2019).
8. Конвенція про права осіб з інвалідністю, 995_
g71, Редакція від 06.07.2016 / Сайт Верховної
Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/
show/995_g71 (дата звернення: 20.06.2019).
9. Кондрашова Л. В., Лаврентьєва О. О., Зелен-
кова Н. І. Методика організації виховної роботи в
сучасній школі : навчальний посібник / Л.В. Кондра-
шова, О.О. Лаврентьєва, Н.І. Зеленкова. Кривий Ріг :
КДПУ, 2008. 187 с.
10. Концептуальні засади реформування серед-
ньої школи «Нова Українська школа» / Міністер-
ство освіти і науки, 2016. URL: https://www.kmu.
gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-
compressed.pdf (дата звернення: 20.06.2019).
11. Позднякова О. Виховна система школи-інтер-
нату як освітній феномен. Науковий вісник Меліто-
польського державного педагогічного універси-
тету. Серія : Педагогіка. 2016. No 2. С. 37–41.
Видавець:
ПРИЧОРНОМОРСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА ІННОВАЦІЙ ІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА Науковий журнал Випуск 14 Том 2
Ключові слова:
виховна система, освітньо- реабілітаційні заклади, діагностика ефек- тивності, особи з обмеженнями життєдіяль- ності