У статті здійснено аналіз інноваційних методів викладання фізичної культури у вищому закладі
освіти. Більшість студентів не бачить інтересу в навчальному предметі «фізична культура». Тому
для викладачів вишів є актуальним вводити нові методики і технології проведення занять, з метою
зацікавлення студентів.
У роботі розглянута актуальність і роль пошуку нових методів і технологій викладання фізичної
культури, а також відзначена важливість мотиваційного механізму. Наведені приклади здоров’язбе-
рігаючих, особистісно-орієнтованих, інформаційно-комунікативних технологій.
Визначено, що малорухливий спосіб життя призводить до підвищення рівня захворюваності та
загальної слабкості фізичного і психічного здоров’я молоді, а заняття з фізичної культури у сучасний
період спрямовані на особистість студента, на його здібності, бажання і можливості. Розкрито
поняття особистісно-орієнтованого тренування та принципи побудови інтерактивного навчання.
Особистісно-орієнтована технологія навчання допомагає у створенні творчої атмосфери на
занятті, а також створює необхідні умови для розвитку індивідуальних здібностей студентів.
У статті фізична культура у вищих закладах освіти представлена як навчальна дисципліна і
найважливіший компонент цілісного розвитку особистості. Показано, що особливого значення при
проведенні навчальних занять, набуває проблема дозування фізичного навантаження з урахуванням
стану здоров’я та фізичного розвитку студентів. Розкриті технології диференційованої фізкуль-
турної освіти, які спрямовані на формування знань і методичних умінь з організації самостійних
занять фізичними вправами.
У роботі наведені сучасні технології збереження здоров’я, які поєднанні із загальною системою
освіти. Одним із головних напрямів цих технологій є створення здорового психологічного клімату.
Вони дозволяють організувати навчальний процес на новому, більш сучасному рівні, забезпечуючи
більш повне засвоєння навчального матеріалу.
Назва
ІННОВАЦІЙНІ ТА СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
Андрієва Є.В. Мотиваційні фактори навчальної
діяльності студентів. Луцьк, 2017. С. 771–774.
2. Васенков Н.В. Інноваційні методи викладання
фізичної культури в вузе. Київ, 2016. С. 72–75.
3. Валенский М. Физическая культура и здоровый
образ жизни студента. Москва, 2017. 246 с.
4. Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного
виховання. Київ, 2012. Т. 1. 392 с.
5. Мостовая Т. Подвижные игры в системе физи-
ческого воспитания в вузе. Минск, 2016. 324 с.
6. Мокеева Л.А., Шиховцов Ю.В., Николаева И.В.
Физическая культура в вузе: интерактивные
методы обучения. Луцк, 2015. 84 с.
7. Николаев П.П., Николаева И.В. Мониторинг и
современные технологии в процессе органи-
зации занятий силовым троеборьем в вузе.
Теория и практика физической культуры.
Москва, 2017. No 11. С. 89.