Home > Collections > Соціальна робота > Актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
Актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
Стаття присвячена актуальній проблемі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
У публікації висвітлено особливості соціально-педагогічної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору, які характеризуються: плідною співпрацю з членами команди психолого-педагогічного супроводу щодо створення комфортних умов для всебічного і гармонійного розвитку дітей; забезпечення реалізації індивідуальної програми розвитку кожного учня; орієнтацію на стан здоров’я учнів та врахування рекомендацій фахівців в організації навчальної і соціальновиховної діяльності школярів; регуляцію навчального навантаження дітей, витрат часу та ресурсів учнів під час участі у різних видах соціально-виховної діяльності; урахування в роботі з дітьми їх індивідуальних особливостей, потенціалу, інтересів та потреб. Окреслено багатовекторність соціально педагогічної діяльності з учнями з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі. Одним з ключових векторів соціально-педагогічної діяльності з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивної освіти визначено профорієнтаційну роботу та допомогу учням у виборі майбутньої професії. Визначено актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, серед яких: акцент на оволодінні майбутніми соціальними педагогами в процесі здобуття вищої освіти професійними знаннями і компетентностями, які у комплексі здатні забезпечити ефективність соціально-педагогічної роботи відповідно до викликів сьогодення; використання в процесі фахової підготовки майбутніх соціальних педагогів сучасного навчального контенту та інноваційного методичного інструментарію, що сприятиме забезпеченню якості й ефективності оволодіння студентами новітніми технологіями профорієнтаційної роботи з дітьми в інклюзивному освітньому просторі, формування у студентства soft skills; активна практика профорієнтаційної роботи майбутніх соціальних педагогів з учнями з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Наголошено на важливості доповнення змісту підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи в умовах інклюзивної освіти з дітьми з особливими освітніми потребами навчальними кейсами, які містять систематизований навчальний матеріал, що охоплює сучасні академічні та практичні аспекти організації і провадження професійної діагностики, профорієнтаційних активностей та соціально педагогічної підтримки учнів на шляху їх професійного самовизначення.
Title
Актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
Великжаніна, Д. В. Актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до профорієнтаційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами / Д. В. Великжаніна // Інноваційна педагогіка. — 2023. — № 62. - Том 1. — С. 115–121.
Видавець:
ПРИЧОРНОМОРСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА ІННОВАЦІЙ
Ключові слова:
професійна підготовка, майбутні соціальні педагоги, профорієнтація, інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, навчальний контент
Великжаніна Д. В. Актуальні орієнтири професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів