Чесність і сумлінність вчених при плануванні, проведенні та описі результатів своїх досліджень (research integrity) - це головний етичний принцип, який не тільки уможливлює поступальний розвиток науки, але і служить умовою, при якому суспільство може довіряти їй. Наука має когнітивний авторитет - легітимізоване право давати визначення, описувати і пояснювати обмежені сфери реальності. Нездатність дотримуватися відповідального проведення досліджень порушує професійні обов'язки, що завдає шкоди процесу дослідження і призводить до погіршення відносин між дослідниками, підриву довіри та надійності досліджень, витрат ресурсів, а також до можливості піддати учасників досліджень, суспільство або навколишнє середовище непотрібним ризикам. І тому необхідно, щоб вчені та установи, в яких вони працюють, періодично переоцінювали цінності та професійні директиви, якими вони керуються при виконанні наукових досліджень, а також спрямовували зусилля на дотримання сумлінності та етики у дослідницькій діяльності.
При проведенні дослідження були вивчені документи Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAU), Міжнародного комітету з етики наукових досліджень (СОРЕ) та зміст базового документа з реалізації доброчесності у дослідженнях, прийнятого на Другій всесвітній конференції з проблеми наукової доброчесності (2010 р.) - «Сінгапурської заяви про доброчесність у дослідженнях».
Назва
Академічна доброчесність як складник забеспечення якості наукових досліджень
Академічна доброчесність як складник забезпечення якості наукових досліджень / Г. Марчук, К. Шихненко, П. Луньо, В. Шкурко, О. Грек // Актуальні питання у сучасній науці. Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія». – 2024. – № 9 (27). – С. 841–855.
Ключові слова:
академічна доброчесність, науковий плагіат, наукові дослідження, заклади вищої освіти, науково-освітній процес
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ – Валентина Шкурко