Home > Collections > Соціально-гуманітарні науки > ДО ПРОБЛЕМИ ОПЕРАЦІЙНО-КОГНІТИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
ДО ПРОБЛЕМИ ОПЕРАЦІЙНО-КОГНІТИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
У статті актуалізована проблема професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до
роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації. Представлені окремі позиції сучасних науковців,
що спонукають до продовження наукових розвідок щодо операційних та когнітивних складників
цієї готовності. Представлено авторське бачення змісту операційно-когнітивного компонента в
ракурсі сукупності специфічних професійно важливих знань та умінь цього фахівця. Аргументом на
користь представленого переліку наведені результати опитування, проведеного у центрі ранньої
соціальної реабілітації (м. Запоріжжя, 2018). Метою дослідження було з’ясування спектра потреб
сімей, які виховують дитину раннього та дошкільного віку з особливими потребами, у соціально-пе-
дагогічних послугах. Зроблено висновок про те, що діти з особливими потребами та їхні батьки
як прямі користувачі соціально-педагогічних послуг насамперед очікують продуктивної самодіяльної
активності соціальних педагогів закладів ранньої соціальної реабілітації. Ступінь такої активності
корелює із якістю та змістом їхньої підготовки у вищих закладах освіти. Зазначено, що вагомого
значення у цьому контексті набуває систематичність якісного результату соціальної реабіліта-
ції, яка досягається шляхом використання фахівцями визначених соціально-педагогічних технологій.
Використовуючи середовищний підхід та формулювання професійних завдань соціального педагога
в умовах системи ранньої соціальної реабілітації, здійснено спробу запропонувати перелік цих тех-
нологій. Отже, розроблений автором сутнісний склад операційно-когнітивного компонента готов-
ності майбутніх соціальних педагогів передбачає глибину розуміння сутності та змісту діяльності
соціального педагога закладів, які надають послуги ранньої соціальної реабілітації; продуктивність
опанованих студентами професійних умінь, їхню здатність забезпечити технологічність соціаль-
но-педагогічної діяльності з ранньої соціальної реабілітації.
Назва
ДО ПРОБЛЕМИ ОПЕРАЦІЙНО-КОГНІТИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
Алєксєєнко Т.Ф. Теоретико-методологічні пере-
думови та професійні вимоги до формування
іміджу працівника соціальної сфери Актуальні
проблеми підготовки фахівців соціальної
сфери : тези доповідей Міжнародної науко-
во-практичної конференції. Хмельницький :
ХІСТ Університету «Україна», 2011. 327 с.
2. Богуш А.М. Індивідуально-творче самовира-
ження дітей дошкільного віку в ігрових ситуа-
ціях Особистість у єдиному освітньому про-
сторі. Запоріжжя, 2014. С. 48–51.
3. Вайнола Р.Х. Класифікаційні підходи до
характеристики технологій соціальної та соці-
ально-педагогічної роботи. Науковий часо-
пис НПУ імені М.П. Драгоманова Серія 11.
«Соціальна робота. Соціальна педагогіка».
Київ. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/
123456789/7259/1/Vaynola.pdf.
4. Гордієнко Н.В. Деякі аспекти підготовки май-
бутніх соціальних педагогів в умовах уні-
верситетської освіти. Наукові записки НДУ
ім. М. Гоголя. «Психолого-педагогічні науки»,
2012. No 3.
5. Демченко І.І. Готовність учителя початкових кла-
сів до роботи в умовах інклюзивної освіти: струк-
тура та діагностика : навчально-методичний
посібник. Умань : Видавець «Сочінський М.М.»,
2014. 160 с. URL: http://dspace.udpu.org.ua:
8080/jspui/bitstream.
Видавець:
Класичний приватний університет Свідоцтво Міністерства юстиції України про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації Серія КВ No 15844-4316Р від 16.10.2009 р.
Ключові слова:
фахова готовність, компоненти готовності, професійні здатності, технології, особливі потреби