Home > Collections > Наукові тексти > ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ КОНЦЕПТІВ «ТВОРЧІСТЬ» І «ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ» В КОНТЕКСТІ ДІАЛЕКТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ КОНЦЕПТІВ «ТВОРЧІСТЬ» І «ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ» В КОНТЕКСТІ ДІАЛЕКТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
Цього року головною урочистою подією загальнонаціонального масштабу для
українців буде, безперечно, святкування 30-річчя незалежності країни. Для вітчизняної
педагогічної спільноти відзначення цієї знаменної дати має бути не тільки суто
святковою подією, а й приводом для грунтовної науково-фахової рефлексії здобутків і
невирішених проблем національної освіти за 30-річний період її незалежної розбудови.
Зокрема, одним із таких стратегічних викликів, які залишаються критично важливими
для вітчизняної системи загальної середньої освіти, є посилення її життєтворчої
спрямованості, відповідності суспільним запитам щодо підготовки життєво і
професійно компетентних, креативних і проактивних випускників. У сучасному
соціокультурному просторі проблема зв’язку школи з життям набуває нового
виміру, оскільки не завжди висока навчальна успішність випускника школи корелює
з його повноцінною соціальною самореалізацією в мабутньому. Це означає, що
традиційна освітня парадигма не в повній мірі враховує реальну динаміку
життєздійснення особистості і через це не завжди реалізує можливості підготовки
школярів до успішної життєпобудови в усій складності і багатовекторності цього
процесу. Не випадково в Концепції Нової української школи наголошується: «За
експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі
будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі
та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та
володіти іншими сучасними вміннями. Але українська школа не готує до цього. Як і
10, 20, 50 років тому, пересічний український школяр здобуває в школі застарілі
знання» [1, с. 4].
Назва
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ КОНЦЕПТІВ «ТВОРЧІСТЬ» І «ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ» В КОНТЕКСТІ ДІАЛЕКТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
1. Концепція Нової української школи / Міністерство освіти і науки України.
2016. 34 с. URL : http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ ua-
sch2016.html (дата звернення: 27.02.2021).
2. Fromm E. Man for himself. Аn inquiry into the psychology of ethics. New
York : Open Road Integrated Media, 2013. 310 р.
3. Selye H. From Dream to Discovery: On Being a Scientist. New York : McGraw-
Hill, 1964. 419 p.
Видавець:
ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО КАФЕДРА «ІНОЗЕМНІ МОВИ»