Home > Collections > Соціально-гуманітарні науки > До проблеми операційно-когнітивного компонента готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації
До проблеми операційно-когнітивного компонента готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації
У статті актуалізована проблема професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації. Представлені окремі позиції сучасних науковців, що спонукають до продовження наукових розвідок щодо операційних та когнітивних складників цієї готовності. Представлено авторське бачення змісту операційно-когнітивного компонента в ракурсі сукупності специфічних професійно важливих знань та умінь цього фахівця. Аргументом на користь представленого переліку наведені результати опитування, проведеного у центрі ранньої соціальної реабілітації (м. Запоріжжя, 2018). Метою дослідження було з’ясування спектра потреб сімей, які виховують дитину раннього та дошкільного віку з особливими потребами, у соціально-педагогічних послугах. Зроблено висновок про те, що діти з особливими потребами та їхні батьки як прямі користувачі соціально-педагогічних послуг насамперед очікують продуктивної самодіяльної активності соціальних педагогів закладів ранньої соціальної реабілітації. Ступінь такої активності корелює із якістю та змістом їхньої підготовки у вищих закладах освіти. Зазначено, що вагомого значення у цьому контексті набуває систематичність якісного результату соціальної реабілітації, яка досягається шляхом використання фахівцями визначених соціально-педагогічних технологій.
Використовуючи середовищний підхід та формулювання професійних завдань соціального педагога в умовах системи ранньої соціальної реабілітації, здійснено спробу запропонувати перелік цих технологій. Отже, розроблений автором сутнісний склад операційно-когнітивного компонента готовності майбутніх соціальних педагогів передбачає глибину розуміння сутності та змісту діяльності соціального педагога закладів, які надають послуги ранньої соціальної реабілітації; продуктивність опанованих студентами професійних умінь, їхню здатність забезпечити технологічність соціально-педагогічної діяльності з ранньої соціальної реабілітації.
Назва
До проблеми операційно-когнітивного компонента готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації
Сташук, О. До проблеми операційно-когнітивного компонента готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в центрах ранньої соціальної реабілітації / О. Сташук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць / Класичний приватний університет. – 2019. – № 62, Т. 2 – С. 195–200.
Видавець:
Класичний приватний університет
Ключові слова:
фахова готовність, компоненти готовності, професійні здатності, технології, особливі потреби