-
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ: КОМПАРАТИВНИЙ ПОШУК ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ
- Back
Метадані
Опис
Актуальність теми зумовлена питаннями поглиблення практиоорієнтованості вищої
освіти, прагненням багатьох закладів освіти готувати фахівців, рівень яких відповідає сучасним
вимогам ринку праці, а також пошуком можливостей для швидкого працевлаштування випускників за
фахом. Метою науково-оглядового дослідження визначений компаративний аналіз вітчизняних та
зарубіжних розвідок, присвячених вивченню можливостей та ефектів від запровадження дуальної
вищої освіти. До основних результатів пошуку відносимо виявлені нами особливості організації
дуальної соціально-педагогічної освіти (відстрочений початок виробничої діяльності та
індивідуалізований характер дуального навчання в умовах професійної супервізорської підтримки), а
також перелік оранізаційно-методичних можливостей закладів вищої освіти: впровадження
дисциплін, програми яких зорієнтовані на дуальну модель навчання; організація виробничої
(переддипломної) практики; використання ресурсу підготовки студентами курсових та дипломних
робіт за затребуваними сучасною соціально-педагогічною практикою темами; соціокультурна
активність студентів (їхнє залучення до соціальних проектів, роботи в складі ГО, волонтерства);
стажування за фахом. Визначені нами ефекти від організації освітнього процесу з врахуванням
принципів дуального навчання (підвищення академічної успішності, розвиток низки пізнавальних
навичок, навичок soft skills, а також стійкого інтересу до продовження навчання, зокрема, на
магістерських програмах) підкреслюють доцільність подальших системних розвідок для вирішення
порушеної проблеми.
Назва
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ: КОМПАРАТИВНИЙ ПОШУК ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ
Ресурси за видами документів
Ресурси за розділами
Дата публікації:
Автори:
Бібліографічний опис:
Бойчевська І. Роль системи дуальної освіти у професійній підготовці URL : https://nmcpto.sumy.ua/wp-
content/uploads/2017/04/Дуальна-система-Німеччини.pdf
Вікторенко І. Л. Формування мотивації першокурсників педагогічних закладів вищої освіти до навчальної
і майбутньої професійної діяльності Науковий журнал Хортицької національної академії. (Серія:
Педагогіка. Соціальна робота) : наук. журн. / [редкол. : В. В. Нечипоренко (голов. ред.) та ін..].
Запоріжжя : Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-
реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, 2019. Вип. 1(1). С. 82–90 DOI :
https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-9
Герлянд Т. М., Дрозіч І. А., Кулалаєва Н. В., Романова Г. М., Шимановський М. М. Організація дуальної
форми навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: практ. посіб. Житомир :
«Полісся», 2019. 304 с., С. 179–183. DOI : https://doi.org/10.32835/978-966-655-926-8/2019
Давліканова О. Б., Васильєва Т. А. Пояснення до Положення про дуальну форму здобуття вищої та
фахової передвищої освіти (аналізується варіант положення із правками після громадського
обговорення) Збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції «Дуальна форма
здобуття освіти як одна з моделей поліпшення якості підготовки фахівців для аграрного сектору
економіки України». 17 жовтня 2019 року, Науково-методичний центр ВФПО. Київ, 2019. 122 с.
С. 15–32. URL : https://nmc-vfpo.com/mizhnarodna-konferencziya-dualna-forma-zdobuttya-osvity-
uspihy-ta-problemy-drugogo-roku-zaprovadzhennya-pilotnogo-proyektu-u-zakladah-fahovoyi-
peredvyshhoyi-ta-vyshhoyi-osvity-ukrayiny/
Дуальна освіта. © Міністерство освіти і науки України. 2021 URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-
tehnichna-osvita/dualna-osvita
Іщенко Т. Д., Чайковська А. Б. Чи буде дуальна освіта світлом у кінці тунелю? Збірник тез Міжнародної
науково-практичної конференції «Дуальна форма здобуття освіти як одна з моделей поліпшення
якості підготовки фахівців для аграрного сектору економіки України». 17 жовтня 2019 року,
Науково-методичний центр ВФПО. Київ, 2019. 122 с. С. 84–89. URL : https://nmc-vfpo.com/mizhna
rodna-konferencziya-dualna-forma-zdobuttya-osvity-uspihy-ta-problemy-drugogo-roku-zaprovadzhenn
ya-pilotnogo-proyektu-u-zakladah-fahovoyi-peredvyshhoyi-ta-vyshhoyi-osvity-ukrayiny/
Кримчак Л. Ю. Cистема дуальної освіти як умова якісної підготовки конкурентоспроможних
професіоналів до ринку праці в Україні Інноваційна педагогіка Випуск 11. Т. 2. 2019. С. 83–86
Курок Віра, Гребеник Антон Дуальна освіта як інноваційна форма підготовки фахівців у закладах вищої
освіти Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2020, No 1 (95)
DOI :10.24139/2312-5993/2020.01/239-248
Литвиненко А. В.Співпраця, що приносить успіх... (з досвіду підготовки фахівців за дуальною формою у
Глухівському агротехнічному інституті імені С. А. Ковпака Сумського НАУ) Збірник тез
Міжнародної науково-практичної конференції «Дуальна форма здобуття освіти як одна з
моделей поліпшення якості підготовки фахівців для аграрного сектору економіки України». 17
жовтня 2019 року, Науково-методичний центр ВФПО. Київ, 2019. 122 с. С. 110–114. URL :
https://nmc-vfpo.com/mizhnarodna-konferencziya-dualna-forma-zdobuttya-osvity-uspihy-ta-problemy-
drugogo-roku-zaprovadzhennya-pilotnogo-proyektu-u-zakladah-fahovoyi-peredvyshhoyi-ta-vyshhoyi-
osvity-ukrayiny/
Ломейко О. П. Стан, проблеми та перспективи впровадження дуальної освіти в Таврійському
державному агротехнологічному університеті Збірник тез Міжнародної науково-практичної
конференції «Дуальна форма здобуття освіти як одна з моделей поліпшення якості підготовки
фахівців для аграрного сектору економіки України». 17 жовтня 2019 року, Науково-методичний
центр ВФПО. Київ, 2019. 122 с. С. 13–17. URL : https://nmc-vfpo.com/mizhnarodna-konferencziya-
dualna-forma-zdobuttya-osvity-uspihy-ta-problemy-drugogo-roku-zaprovadzhennya-pilotnogo-
proyektu-u-zakladah-fahovoyi-peredvyshhoyi-ta-vyshhoyi-osvity-ukrayiny/
Марценюк Л., Груздєв О. Дуальна освіта як засіб ефективного поєднання теорії та практики Економіка
та держава. 2021. No 3 S. 58–65 DOI : 10.32702/2306_6806.2021.3.58
Помінчук С. Г. Професійна орієнтація в системі впровадження дуальної форми здобуття освіти. "Young
Scientist", No 8 (72), 2019. С. 339—344. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-8-72-71
Романенко В. М. Проблеми та шляхи їх вирішення під час впровадження дуальної форми здобуття
освіти у вищу школу Збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції «Дуальна форма
здобуття освіти як одна з моделей поліпшення якості підготовки фахівців для аграрного сектору
економіки України». 17 жовтня 2019 року, Науково-методичний центр ВФПО. Київ, 2019. 122 с.
С. 73–77. URL : https://nmc-vfpo.com/mizhnarodna-konferencziya-dualna-forma-zdobuttya-osvity-usp
Видавець:
Науковий журнал Хортицької національної академії Серія: Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1(4)
Ключові слова:
організаційно-методичні можливості, заклади вищої освіти, принципи, дуальна освіта, ефекти дуального навчання