Опис
У статті висвітлені особливості формування соціальної компетентності майбутніх соціальних пра-цівників засобами волонтерської діяльності. На основі аналізу науково-педагогічної літератури розглянуто сутність понять «компетентність», «професійна компетентність» та «соціальна компетентність». Уточнено їх зміст і структуру Наголошено, що одним з важливих складників професійної компетент¬ності майбутніх соціальних працівників виступає соціальна компетентність, спрямована на забезпечення ефективної взаємодії між людьми та соціальним середовищем задля допомоги у вирішенні різноманітних соціальних проблем. Розкрито здатності соціально компетентного соціального працівника. Представ¬лено два основних підходи до визначення потенціалу волонтерської діяльності щодо формування соціаль¬ної компетентності майбутніх соціальних працівників: по-перше, волонтерство впливає на особистість студента-волонтера, формує стійку систему ціннісних орієнтацій; по-друге, волонтерська діяльність спрямована на оптимізацію соціальної ситуації у суспільстві, дозволяє створити оптимальні умови для прояву соціальної активності та відповідальності, набути важливого соціального досвіду відпрацювати технологіїсоціальноїроботи з різними категоріями клієнтів. Доведено, що волонтерство виступає ефек¬тивним засобом фахової підготовки майбутніх соціальних працівників, яке дозволяє відпрацювати техно¬логію волонтерської діяльності, враховуючи інтереси та побажання інших. Виокремлено основні переваги волонтерськоїдіяльності щодо формування соціальноїкомпетентності майбутніх соціальних працівників, яка демонструє результат засвоєння й активного відтворення майбутнім фахівцем соціально-культурного досвіду через діяльність, комунікації, відносини та сприяє формуванню здатності набувати досвід у вирі¬шенні різноманітних соціальних проблем, ініціювати та активізувати ресурси задля цього, прогнозувати результати, налагоджувати ефективну взаємодію, аналізувати, нести відповідальність, а також прояв¬ляти толерантність та емпатійність до оточуючих.