У статті визначено, що одним із пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку є туристична галузь, тому формування та прогнозування туристських потоків, забезпечення їх якісного обслуговування потребують особливої уваги науковців і практиків туристичної галузі. Отже, це актуальна проблема сьогодення. Мета статті полягає в комплексному дослідженні та оцінці впливу чинників на формування та розвиток потенціалу туристичної галузі регіонів України регресійно-кореляційним методом. Запропоновано алгоритм прогнозування обсягу
туристичних потоків за такими етапами: постановка проблеми (планування обсягу туристичних потоків); вибір математичної моделі; дослідження факторів впливу на предмет щільності зв’язку з результативною ознакою та вибір найбільш впливових факторів; перевірка моделі щодо адекватності; вибір ознак результативності динаміки туристичних потоків на регіональному рівні; пошук параметрів моделі, інтерпретація отриманих значень; оцінка якості та достовірності моделі; прогнозування туристичних потоків. Визначено, що формування та розвиток потенціалу туристичної галузі регіонів України залежить від багатьох чинників (соціально-економічний стан країни та регіонів, політичний стан, валовий національний та регіональний продукти, фінансова стійкість та заробітна плата населення тощо) та споріднених сфер, таких як готельне господарство, лікувально-оздоровча та санаторно-курортна сфери. А от наявність культурно-історичної спадщини набагато слабкіше впливає на туристичну привабливість країни та її окремих регіонів.
Назва
КОМПЛЕКСНИЙ АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
Єлейко В. І., Миронов Ю. Б., Демчишин М. Я., Бод-
нар Р. Д. Економетричний аналіз інноваційної діяль-
ності підприємств : навч. посіб. Львів : Видавництво
ЛТЕУ, 2016. 220 с.
2. Жукова М. А. Индустрия туризма: менеджмент орга-
низации. М. : Финансы и статистика, 2004. 200 с.
Видавець:
НАУКОВИЙ ЖУРНАЛ «БІЗНЕС ІНФОРМ» No 2 ’2020 р. (505)
Ключові слова:
туристична галузь, регресійно-кореляційний метод, прогнозування, потенціал туристичної галузі, оцінка чинників