У статті розглянуто проблему формування професійної мобільності майбутніх соціальних працівників у процесі
волонтерської діяльності. Проаналізовано науково-педагогічний феномен професійної мобільності майбутніх соці-
альних працівників, уточнено його сутнісні та змістові характеристики. Запропоновано авторську інтерпретацію
поняття “професійна мобільність соціальних працівників” та її компоненти: особистісний, когнітивно-діяльнісний
і рефлексивний. Визначено зовнішні та внутрішні чинники формування досліджуваного феномену у фахівців соціальної
сфери. Наголошено на тому, що одним з ефективних засобів формування професійної мобільності майбутніх соціаль-
них працівників у закладах вищої освіти є професійно орієнтована волонтерська діяльність, ефективність якої під-
вищується за впровадження педагогічних умов, зокрема: формування позитивної мотиваційно-ціннісної орієнтації на
саморозвиток і самореалізацію; залучення до варіативних форм реалізації волонтерської діяльності; забезпечення реа-
лізації структурно-змістових компонентів професійної мобільності у процесі волонтерської діяльності; організації
системи методичного супроводу та підтримки волонтерських ініціатив; моделювання та включення до змісту освіт-
нього процесу спеціальних професійно орієнтованих ситуацій
Назва
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Червоненко, К. С. Формування професійної мобільності майбутніх соціальних працівників у процесі волонтерської діяльності / К. С. Червоненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2022. - Випуск 85. - Том 1. - С. 217- 222.
Видавець:
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА
Ключові слова:
мобільність, професійна мобільність, компоненти професійної мобільності, майбутні соціальні працівники, волонтерство, волонтерська діяльність, волонтерський центр, педагогічні умови